Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Copa-Cogeca przedstawiła żądania polityki promocji UE

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 25-03-2014, 13:31

Copa-Cogeca przedstawiła unijnym ministrom rolnictwa swoje główne żądania odnośnie aktów delegowanych WPR i polityki promocji UE.

Podczas spotkania z grecką prezydencją, Copa-Cogeca nakreśliła swoje główne żądania odnoszące się do aktów delegowanych wspólnej polityki rolnej (WPR), ostrzegając, że instrumenty zazieleniania wprowadzone w ramach reformy nie mogą doprowadzić do dodatkowego odłogowania. Przypomniała również, że należy utrzymać porozumienie polityczne z lata ubiegłego roku.

Przemawiając w Brukseli na spotkaniu z greckim ministrem rolnictwa, przewodniczący Copa, p. Albert Jan Maat podkreślił: „Apeluję do Komisji Europejskiej, eurodeputowanych i Rady o upewnienie się, że przyjęcie aktów delegowanych nie doprowadzi do wykluczenia z produkcji gruntów uprawnych. Jest to rozwiązanie nie do przyjęcia, zwłaszcza ze względu na wzrost zapotrzebowania na żywność, niewielkie zapasy i wahania rynków. Należy zagwarantować utrzymanie wspólnego podejścia w ramach reformy oraz stworzenie uczciwych warunków dla rolników. Nalegam również, aby Komisja nadzorowała wdrażanie nowej WPR w 2015 r. i przygotowała wnioski i poprawki, jeśli będą one konieczne."
Ostrzegał jednak przed odrzuceniem wszystkich aktów delegowanych, podkreślając, że w takim wypadku rolnicy nie będą mogli zaplanować przyszłej produkcji i inwestycji, ze względu na zbyt wielką niepewność jutra.  
 
Następnie p. Albert Jan Maat omówił wnioski Komisji Europejskiej w sprawie reformy unijnej polityki promocji, podkreślając, że niepokoi go możliwość zniesienia współfinansowania krajowego dla kampanii promocyjnych, przedstawiona przez Komisję. Pogląd ten podzielają również inni ministrowie rolnictwa UE. „Należy utrzymać współfinansowanie ze strony państw członkowskich w obecnym kształcie - tzn. współfinansowanie dobrowolne do 30% - gdyż pozwala to na dostosowanie modeli finansowania do potrzeb państw członkowskich i grup towarów," powiedział p. Maat.

Wyraził jednak zadowolenie z wielu elementów wniosku, podkreślając, że uprości on procedury administracyjne i ograniczy biurokrację w sektorze. Cieszymy się również, że instrumenty promocji obejmą zarówno rynek wewnętrzny jak i zewnętrzny. Polityka promocji jest bardzo ważna, gdyż dzięki niej europejskie produkty rolne są rozpoznawane zarówno w Europie jak i na całym świecie, co zyskuje na znaczeniu w kontekście możliwości pojawiających się na rynkach wschodzących. „Chcemy jednak, aby te same zasady obowiązywały w UE i poza nią, tzn., aby można było prowadzić kampanie promocyjne i informacje na rynku wewnętrznym i zewnętrznym," dodał. Apelował do Komisji o rozsądek przy sprawdzaniu programów. To rolnicy ponoszą koszty w przypadku wystąpienia problemów i nałożenia kary przez Komisję.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH