Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coraz więcej firm korzysta z różnego typu aplikacji, by zwiększyć sprzedaż

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 02-09-2014, 10:51

Coraz więcej firm korzysta z aplikacji mobilnych, by zwiększyć sprzedaż, ale nie tylko aplikacje sprzedażowe mogą ją zwiększać. Istnieją też inne rodzaje programów na smartfony i tablety, które potrafią skutecznie angażować ich użytkowników i potencjalnych klientów, a w efekcie zwiększać sprzedaż.

Aplikacje mobilne wcale nie muszą być produktem same w sobie. Mogą też wspomagać sprzedaż w placówce handlowej, w sklepie, u producenta, hurtownika lub dystrybutora.

Przeciętny użytkownik mobilny korzysta z 27 aplikacji poświęcając im nawet 37 godzin w miesiącu. Z raportu Nielsena wynika, że z aplikacji mobilnych korzystają przedstawiciele wszystkich grup wiekowych. Najwięcej czasu spędzają z nimi oczywiście ludzie młodzi, do 24 roku życia. Zajmuje im to nawet 37 godzin w miesiącu, jednak osoby po 55 roku życia również poświęcają im dużo czasu (nawet 22 godziny). To dobra wiadomość dla firm i to nie tylko tych z branż związanych z nowoczesnymi technologiami.

- Aplikacje mobilne stosują z powodzeniem nawet producenci mebli czy bielizny, którzy budują dzięki nim lojalność klientów. Wykorzystują w tym celu nowatorskie rozwiązania takie jak: kody QR, znaczniki NFC, powiadomienia PUSH czy geolokalizację. Najbardziej zaawansowane programy współpracują z bezprzewodowymi nadajnikami Bluetooth (iBeacon), dzięki czemu klienci mogą otrzymywać np. informacje o promocjach obowiązujących na konkretnym regale sklepowym - mówi Piotr Krawiec, prezes platformy mGenerator.pl.

- Duże sieci natomiast wykorzystują ideę local buying, czyli możliwość zamówienia przez klienta towaru online i jego odbioru w najbliższym punkcie sprzedaży. Takie rozwiązanie znacznie skraca czas oczekiwania na produkt - dodaje.

Aplikacja zwiększająca sprzedaż, nie musi być z nią bezpośrednio związana. Może posiadać również inne rozwiązania, które, w końcowym efekcie, przyczynią się do częstszych zakupów produktów danej marki. Aplikacje mają jeszcze jedną bardzo ważną cechę, która wyróżnia je na tle stron mobilnych: raz zainstalowane w telefonie, mogą pozostać w nim przez bardzo długi czas. Nie istnieje tutaj problem jednorazowego odwiedzenia strony i jej porzucenia. Oczywiście funkcje, które oferują, muszą zachęcić użytkownika do aktywnego korzystania.

Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze rodzaje aplikacji mobilnych dla biznesu, które zwiększają sprzedaż.

Aplikacja sprzedażowa to pierwszy i jednocześnie najbardziej oczywisty przykład zastosowania aplikacji na tablety i smartfony. Często jest ona wiernym odzwierciedleniem „dużego" sklepu internetowego, oczywiście z uwzględnieniem specyfiki działania konkretnego systemu operacyjnego na urządzenia mobilne, jak np. Android, iOS czy Windows Phone. Swoje aplikacje mają m.in. Amazon, Tesco czy platforma sprzedażowa Allegro. Ich wykorzystanie pozwala nie tylko na zakup produktów, ale również na przesyłanie powiadomień o promocjach i okazjach, niezależnie od godziny i dnia tygodnia.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH