Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coraz wyższe obiekty magazynowe

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 07-04-2014, 14:33
Coraz wyższe obiekty magazynowe
Andrzej Bonk, dyrektor oddziału Gdynia SSI Schäfer /fot.SSI Schäfer

Od dawna zauważamy tendencje budowy coraz wyższych obiektów dających możliwość umieszczenia tych samych towarów na mniejszej powierzchni. Bardziej zaawansowana technika daje dodatkowe bonusy w postaci systemów odzyskiwania energii, odpowiedniej szczelności obiektów, sterowania oświetleniem itp. - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Andrzej Bonk, dyrektor oddziału Gdynia SSI Schäfer.

Zwraca uwagę, że coraz częściej w miejsce do niedawna stosowanego składowania blokowego, regałów rzędowych, wjezdnych stosowane są obecnie systemy kanałowe, przejezdne, karuzelowe, windowe, automatyczne systemy do drobnych towarów jak i palet. Coraz częściej wykorzystuje się automaty komisjonujące, a systemy transporterów na pewnym poziomie obsługi stały się już standardem.

- Są opinie, że nowoczesne rozwiązania, automatyzacja jest droga - i można się z tym w pewnym stopniu zgodzić - to prawda jest droga w zakupie, ale obecnie mamy mnóstwo przykładów, dla których szacowany czas zwrotu inwestycji to już nie kilkanaście lat a dwa - trzy. Innowacyjne podejście, zwykle związane z bardziej zaawansowanym sprzętem lub automatyką zwraca się tym szybciej im więcej sfer nam upraszcza koszty obsługi ich przez człowieka maleją - mówi Andrzej Bonk.

Uważa, że jeśli zastąpi się odpowiednią ilość ludzi, nie będzie wymagało np. energii na oświetlenie, nie będzie chciało urlopów, zwolnień, zastępstw i innych wymogów występujących w tradycyjnych systemach, inwestor bardzo szybko odczuje poprawę i zacznie na tym zarabiać.- Dodatkowo jeśli udaje się daną inwestycję przeprowadzić dla tych samych potrzeb na mniejszej powierzchni, to zyskuje się dodatkowe obszary do przyszłej rozbudowy, można je przeznaczyć pod inne cele, odsprzedać itp. Jest to kolejna oszczędność powodująca, że w dokładnej kalkulacji inwestowanie w nowe rozwiązania może być bardzo opłacalne - mówi dyrektor oddziału Gdynia SSI Schäfer.

Trzeba jednak pamiętać, że mimo zalet i wad, automatyka - to kierunek nie dla wszystkich - zawsze należy podchodzić do tego indywidualnie - dla jednych innowacyjność będzie zmierzała w kierunku sprzętu, techniki, dla innych w kierunku technologii, procesów, optymalizacji ruchów i zadań. Jest to kwestia skali, możliwości, nakładów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.