Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coveris Rigid Polska: Priorytetem na rynku opakowań staje się komfort konsumenta

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-08-2016, 13:36
Coveris Rigid Polska: Priorytetem na rynku opakowań staje się komfort konsumenta
fot. materiały prasowe

- W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, zmieniają się również strategie producentów. Zmiany wymuszają na nich ciągłe doskonalenie swoich produktów. Przemysł opakowaniowy nie jest wyjątkiem. Opakowania do żywności nieustannie ewoluują, dostosowując się do zmiennych potrzeb i nowego stylu życia konsumentów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Zbigniew Woźnica, dyrektor generalny Coveris Rigid Polska.

Coraz silniej zaznacza się kierunek w przemyśle opakowaniowym, w którym priorytetem staje się komfort konsumenta.

- Opakowanie ma być wygodne i sprzyjać spożywaniu zamkniętej w nim żywności niemal w każdym miejscu i o każdej porze, na stojąco i bez stolika. Dlatego rozwiązania zwiększające funkcjonalność opakowania i wygodę konsumpcji, dotychczas stosowane głównie w opakowaniach dla branży gastronomicznej i vendingowej, coraz częściej adaptowane są na potrzeby opakowań jednostkowych wykorzystywanych w handlu detalicznym - mówi Zbigniew Woźnica.

Opakowania z jednej strony stają się coraz przyjaźniejsze dla środowiska (zoptymalizowany proces produkcyjny, możliwość powtórnego wykorzystania materiału), z drugiej – są bardziej użyteczne.

- Dostarczają konsumentowi pełnej i przejrzystej informacji na temat wartości odżywczych produktu oraz dodatkowych wskazówek na temat jego przygotowania (przepisy kulinarne). Na coraz szerszą skalę stosowane są również opakowania z rozwiązaniami interaktywnymi, do których należą etykiety zmieniające kolor pod wpływem temperatury. Dzięki temu konsument wie czy produkt zamknięty w opakowaniu ma odpowiednią lub optymalną temperaturę do spożycia. Pod względem koncepcji opakowaniowych przenoszonych z branży gastronomicznej do innych segmentów, na znaczeniu zyskują takie funkcje jak: wysoka izolacyjność termiczna, opakowania wielokomorowe lub specjalne wieczka zgrzewane i wewnętrzne, umożliwiające oddzielenie od siebie składników, a także wieczka z otworem lub wielokrotnego zamykania- dodaje Zbigniew Woźnica.

- Mając na uwadze najnowsze kierunki rozwoju przemysłu opakowaniowego, warto wspomnieć o opakowaniach zintegrowanych z układem RFID. Takie rozwiązania umożliwiają m.in. automatyczne skanowanie cen produktów przy kasie lub po zbliżeniu do urządzenia mobilnego, bez wyjmowania produktów z koszyka. Co więcej, opakowania zintegrowane z układem RFID mogą dostarczać klientowi dodatkowych informacji o produkcie lub akcjach promocyjnych, poprzez dedykowaną stronę internetową lub aplikację mobilną - wylicza ekspert.

Jego zdaniem świadomość klientów rośnie nie tylko w kwestii zdrowego odżywiania się, ale również w sferze ekologicznej. Konsumenci coraz bardziej zainteresowani są opakowaniami, które można ponownie wykorzystać, nie tylko do przechowywania żywności.

- W dobie mody na żywność ekologiczną, pozbawioną konserwantów i jak najmniej przetworzoną, pojawia się zapotrzebowanie na opakowania z surowców odnawialnych, lekkich, uproszczonych a zarazem wysoce funkcjonalnych. Na znaczeniu zyskiwać będzie możliwość powtórnego użycia odzyskanego surowca, jak również możliwość zmniejszenia powierzchni zajmowanej przez zużyte opakowanie. Niezmienne pozostają natomiast podstawowe funkcje opakowań – zapewnienie najlepszej ochrony produktów nietrwałych i redukcja odpadów - mówi dyrektor generalny Coveris Rigid Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.