REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Cud funduszy promocji

  • Autor: Andrzej Gantner
  • Data: 07-04-2009, 10:49

W końcu doczekaliśmy się obiecanych cudów, a konkretnie jednego. Ustawa o funduszach promocji artykułów rolno-spożywczych, po ponad trzyletnich perypetiach trafiła w końcu pod obrady Sejmu.

REKLAMA

To prawdziwy cud biorąc pod uwagę opisywane przeze mnie okoliczności powstawania tej ustawy. Sejm to takie miejsce, gdzie jak ktoś kiedyś napisał, nikt nie może być pewien swego stanu zdrowia, umysłu i majątku. Cudem zatem, będzie jeżeli po procedowaniu w naszym Parlamencie wersja finalna będzie zbliżona do wersji, oczekiwanej przez sektor. Szczególnie, że mamy za sobą już pierwsze posiedzenia komisji i podkomisji i jak na razie przeszły tylko trzy ze zgłaszanych przez koalicję organizacji rolniczych i przemysłowych, poprawek. Daje to do myślenia, w kontekście tego, że fundusze są przecież do promocji polskiej żywności i wsparcia polskiego lobbingu na poziomie europejskim, a nie dla innych wydumanych urzędniczych lub politycznych celów.

Odnoszę wrażenie, że jesteśmy traktowani jak niesforne dziecko, które, co prawda wyprosiło wymarzoną kolejkę elektryczną ale bawić się nią będzie mogło tylko pod opieką tatusia, a najlepiej gdyby to tatuś się bawił, a dziecko tylko patrzyło. Problem w tym, że fundusze, nie są zabawką. Fundusze mają być konkretnym narzędziem wspierającym rozwój gospodarki żywnościowej w Polsce. Ustawa zatem powinna w jak największym stopniu uwzględniać wszelkie techniczne uwagi organizacji, gdyż tak naprawdę to branże będę w 100 proc. odpowiedzialne, za to co zrobią z tymi pieniędzmi i czy faktycznie przyniesie to jakiekolwiek efekty. Jedynymi zaś, przed którymi przyjdzie im się tłumaczyć w razie porażki, powinni być rolnicy i przedsiębiorcy, a nie urzędnicy i parlamentarzyści. Ustawa musi być zatem uszyta na miarę. Uwzględniać specyfikę branż, tak aby mogły one w sposób efektywny i przejrzysty gromadzić środki i finansować programy. Zupełnie nie trafiają do mnie argumenty jakie ostatnio usłyszałem, że nie można uwzględnić postulatów branży mleczarskiej lub mięsnej, bo to niszczy zaproponowaną unifikację zapisów. Kiepski argument w porównaniu z uzasadnieniem, że dzięki uwzględnieniu specyfiki branż, ustawa będzie mogła być realizowana w sposób znacznie bardzie efektywny i tańszy.

Mimo tych początkowych trudności mam jednak nadzieję, że kolejne spotkaniai ze stroną rządową i z posłami powinny zaowocować korzystnymi zmianami w ustawie. Wszyscy przecież gramy w tym przypadku do jednej bramki i byłoby co najmniej głupio strzelić sobie samobója i to tuż przed końcem meczu.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • smoof 29-04-2009, 16:43:
Oczywiście: byłoby wręcz nieprzyzwoitością, gdybyśmy na każdym kroku nie podkreślali, jak dogodne warunki stwarza Ministerstwo do każdego rodzaju integracji.. :)
  • do smoof 27-04-2009, 09:42:
Czasami jednak jak się okazuje wokół istotnych spraw branże się integrują, przykład - odsuniecie w czasie zakazu obrotu soją GMO, ustawa o funduszach promocji. Duża w tym zasługa MRiRW , że potrafiło w obu wypadkach tworzyć takie sytuacje w których organizacje się integrowały ;)
  • smoof 27-04-2009, 00:09:
Znając specyfikę obu wspomnianych branż, wątpię czy wszyscy Państwo na pewno gracie do jednej bramki...

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH