Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Członek zarządu Unilever: Wysokie ceny surowców nie pogorszyły naszej sprzedaży

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 25-06-2012, 09:40
Członek zarządu Unilever: Wysokie ceny surowców nie pogorszyły naszej sprzedaży
Michała Mrowca, dyrektor sprzedaży i członek zarządu Unilever Polska

Unilever Polska jest zadowolony z pierwszych pięciu miesięcy tego roku, w których zanotował wzrost przychodów, pomimo wciąż odczuwalnych wysokich cen surowców. Zdaniem Michała Mrowca, dyrektora sprzedaży i członka zarządu Unilever Polska, ten rok nie przyniesie znaczących zmian na rynku FMCG.

- Realizujemy swoje plany, które są wzrostowe. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy nic nas negatywnie nie zaskoczyło. Odczuliśmy dość trudny kwiecień, ale w maju konsumenci odzyskali optymizm, wydają więcej na nasze produkty, co powoduje, że po pięciu miesiącach jesteśmy tam gdzie zakładaliśmy - mówi Michał Mrowiec w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jak podkreśla, w tym roku istotne dla producentów są mocno drożejące euro i dolar. To przekłada się na ceny surowców, które są kupowane w walucie.

- Ostatnio największe zmiany w surowcach dotyczyły cen jajek, nastąpiły wzrosty prawie o 100 proc. i to się przełożyło na ceny majonezów. Zmniejszyła się presja na ceny olejów, ale za to wzrost ceny euro jest powyżej oczekiwań co podtrzymuje presję - mówi Michał Mrowiec.

- Część podwyżek cen surowców wzięliśmy na siebie. Zawsze bardzo dokładnie ważymy ile z takiej podwyżki możemy przełożyć na cenę końcową a ile zaabsorbować, aby zredukować wpływ na cenę dla konsumentów - dodaje.

Jego zdaniem, ten rok nie powinien przynieść znaczących zmian na rynku FMCG.

- Patrząc na to, co się dzieje z otoczeniem ekonomicznym, wydaje nam się, że dochody konsumentów nie będą w tym roku istotnie rosnąć. Widzimy wahania waluty, które wpływają na możliwości spłaty kredytów hipotecznych, a to wpływa na wysokość środków, które pozostają w budżecie domowym do wydania. Klienci podejmują racjonalne decyzje, bo zostaje im mniej w portfelu a niestabilne otoczenie wpływa na nastroje i skłonność do wydatków. Mimo to jesteśmy optymistycznie nastawieni i nie spodziewamy się dramatycznych zmian - podsumowuje członek zarządu Unilever Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • były pH Unilever 20-06-2012, 16:32:
TAK, TAK,!!!! gadu gadu.
oszczędności i wzrost bo zrobiono min. redukcje w dziale sprzedaży!!
Zwolniono ponad 60 osób.
I tak się ogranicza koszty!!!! zwiększa rentowność!!
wszystko super!!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH