Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Członek zarządu Unilever: Wysokie ceny surowców nie pogorszyły naszej sprzedaży

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 25-06-2012, 09:40
Członek zarządu Unilever: Wysokie ceny surowców nie pogorszyły naszej sprzedaży
Michała Mrowca, dyrektor sprzedaży i członek zarządu Unilever Polska

Unilever Polska jest zadowolony z pierwszych pięciu miesięcy tego roku, w których zanotował wzrost przychodów, pomimo wciąż odczuwalnych wysokich cen surowców. Zdaniem Michała Mrowca, dyrektora sprzedaży i członka zarządu Unilever Polska, ten rok nie przyniesie znaczących zmian na rynku FMCG.

- Realizujemy swoje plany, które są wzrostowe. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy nic nas negatywnie nie zaskoczyło. Odczuliśmy dość trudny kwiecień, ale w maju konsumenci odzyskali optymizm, wydają więcej na nasze produkty, co powoduje, że po pięciu miesiącach jesteśmy tam gdzie zakładaliśmy - mówi Michał Mrowiec w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jak podkreśla, w tym roku istotne dla producentów są mocno drożejące euro i dolar. To przekłada się na ceny surowców, które są kupowane w walucie.

- Ostatnio największe zmiany w surowcach dotyczyły cen jajek, nastąpiły wzrosty prawie o 100 proc. i to się przełożyło na ceny majonezów. Zmniejszyła się presja na ceny olejów, ale za to wzrost ceny euro jest powyżej oczekiwań co podtrzymuje presję - mówi Michał Mrowiec.

- Część podwyżek cen surowców wzięliśmy na siebie. Zawsze bardzo dokładnie ważymy ile z takiej podwyżki możemy przełożyć na cenę końcową a ile zaabsorbować, aby zredukować wpływ na cenę dla konsumentów - dodaje.

Jego zdaniem, ten rok nie powinien przynieść znaczących zmian na rynku FMCG.

- Patrząc na to, co się dzieje z otoczeniem ekonomicznym, wydaje nam się, że dochody konsumentów nie będą w tym roku istotnie rosnąć. Widzimy wahania waluty, które wpływają na możliwości spłaty kredytów hipotecznych, a to wpływa na wysokość środków, które pozostają w budżecie domowym do wydania. Klienci podejmują racjonalne decyzje, bo zostaje im mniej w portfelu a niestabilne otoczenie wpływa na nastroje i skłonność do wydatków. Mimo to jesteśmy optymistycznie nastawieni i nie spodziewamy się dramatycznych zmian - podsumowuje członek zarządu Unilever Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • były pH Unilever 20-06-2012, 16:32:
TAK, TAK,!!!! gadu gadu.
oszczędności i wzrost bo zrobiono min. redukcje w dziale sprzedaży!!
Zwolniono ponad 60 osób.
I tak się ogranicza koszty!!!! zwiększa rentowność!!
wszystko super!!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.