REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Czy e-commerce zastąpi handel tradycyjny?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-11-2015, 15:44
Czy e-commerce zastąpi handel tradycyjny?
fot. shutterstock.com

Dla konsumentów smartfon staje się coraz ważniejszym pośrednikiem w jego relacjach ze światem zewnętrznym. Do nowej rzeczywistości muszą dostosować się handlowcy – ocenia DNB Bank Polska.

REKLAMA

Mobilność rozwiązań teleinformatycznych na zawsze zmieniła zachowania konsumentów. Za pomocą smartfona konsumenci mają dostęp do każdej informacji, jakiej potrzebują, niezależnie od tego, gdzie się znajdują i o której godzinie tej informacji potrzebują. Długie sesje zastanawiania się nad jednym zagadnieniem zostały zastąpione przez setki „mikro-momentów”, kiedy to konsumenci zaspakajają konkretną potrzebę dowiedzenia się czegoś, zrobienia czegoś i kupienia czegoś. Dla marek oznacza to, że muszą znaleźć się w polu widzenia konsumenta właśnie w tym konkretnym mikro-momencie, w przeciwnym razie – mogą stracić okazję aby być zauważonym.

Wydaje się, że w tych warunkach nie ma sensu dzielić świata na świat on-line’u i off-line’u, bo konsument bardzo umiejętnie porusza się miedzy jednym a drugim. Wg danych Google, aż 93 proc. osób szukających informacji w sieci na temat danego produktu w końcu go kupuje, zaś 82 proc. osób kupujących produkt w sklepie używa przy tym swoich smartfonów. Dla handlu detalicznego najważniejsze jest w tym kontekście dostarczenie konsumentowi tego samego w świecie rzeczywistym i wirtualnym: mieć taką samą ofertę, zapewnić taki sam komfort, dostarczyć taki sam kontent.

Z nowym podejściem do handlu ściśle związany jest obszar Big Data, rodzący często wiele emocji i kontrowersji. Jest on jednak następstwem coraz doskonalszej technologii i coraz większego przekonania, że im więcej wiemy o konsumencie, tym lepiej (szacuje się, że na badania wydawane jest obecnie już ponad 20% budżetów marketingowych). Można na to jednak spojrzeć w taki sposób, że to sami konsumenci wymuszają na marketerach zbieranie danych, bowiem oczekują oferty najbardziej dopasowanej do ich potrzeb. Nie pozostaje więc nic innego, jak pogodzić się z tym zjawiskiem i dbać o to, aby dane pojedynczych konsumentów były wystarczająco chronione.

Do nowej rzeczywistości – chcąc nie chcąc – muszą się dostosować handlowcy. Jednak wciąż u wielu z nich pokutuje przeświadczenie, że skoro klient kupuje w sklepie, to digital jest niepotrzebny, albo odwrotnie – jeśli towar jest chętniej kupowany w internecie – można go wycofać ze sprzedaży sklepowej. Tymczasem należy pamiętać, że klienci bardzo szybko i sprawnie poruszają się między różnymi kanałami. Dobrym przykładem dostosowania się do tak funkcjonującego klienta jest Macy’s – amerykański dom towarowy z ponad 150-letnią historią, który obecnie oferuje klientom on-line jak i off-line ten sam asortyment, tę samą łatwość zakupów, tę samą wygodę – słowem to samo doświadczenie marki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH