Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czy Facebook dla firmy spożywczej jest marketingowym „must have”?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-07-2017, 12:49
Czy Facebook dla firmy spożywczej jest marketingowym „must have”?
Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe

Jeśli nie ma cię na Facebooku, to znaczy że nie istniejesz. Zdanie, które słyszał już chyba każdy. Doskonale odzwierciedla ono popularność serwisu Marka Zuckerberga. Ale czy odnosi się ono tylko do użytkowników…? Wielu marketerów zadaje sobie pytanie - czy Facebook dla firmy z branży spożywczej jest absolutnym marketingowym „must have”? I czy obecność na nim przynosi firmie realne korzyści?

A może Facebook jest tylko modą? Trendem, który zaraz przeminie, tak jak dawno zapomniana przez wszystkich Nasza Klasa?

- Na samym początku warto powiedzieć, że Facebook ma się bardzo dobrze i nic nie wskazuje na to, aby moda na niego miała się w najbliższym czasie skończyć. Przyszłość jest rzecz jasna jedną wielką niewiadomą i może przynieść wszystko, ale patrząc na zmiany, ulepszenia i rozwój tego serwisu, można być spokojnym o jego kondycję. W samej tylko Polsce mamy już ponad 15 milionów zarejestrowanych użytkowników tego portalu. Co bardzo ważne – ponad 11 milionów z nich loguje się do serwisu każdego dnia - zapewnia w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries.

Jego zdaniem warto zaznaczyć również, że spośród 15 mln użytkowników, 12 mln z nich korzysta z Facebooka również mobilnie. Jeszcze do niedawna korzystaliśmy z Internetu głównie w domu. Dziś (wraz z rozwojem rynku mobile) coraz większy udział odnotowują urządzenia przenośne.

- Pytanie o to, czy na Facebooku są moi klienci, jest więc pytaniem retorycznym. Oczywiście, że są! Bo na Facebooku są dziś praktycznie wszyscy. Tylko czy Facebook pomoże mi dotrzeć do moich klientów? Tak, i to bardzo precyzyjnie - zapewnia ekspert Pitted Cherries.

Sieć reklamowa Facebooka to rozbudowane narzędzie, które umożliwia dotarcie z treściami reklamowymi do wyselekcjonowanych grup odbiorców. Pozwala ono na targetowanie reklam nie tylko pod kątem płci czy wieku, ale także zainteresowań czy lokalizacji. Jeśli więc chcemy dotrzeć z reklamą do 28-letnich kobiet z Poznania, które interesują się sportami walki i literaturą skandynawską – nic prostszego! Wystarczy ustawić odpowiednie parametry.

- Jeden przykład – firma z branży spożywczej właśnie wprowadza na rynek zdrowe przekąski. Szkopuł w tym, że konsumenci mogą je kupić tylko w wybranych sieciach sklepów. Jak dotrzeć z przekazem do klientów właśnie tych marketów? Jak sprawić, aby facebookowa reklama wpłynęła na większą sprzedaż zdrowych przekąsek? Dzięki mechanizmowi targetowania ustawiliśmy reklamę tak, aby widzieli ją na ekranach swoich smartphonów osoby, które znajdują się w tych konkretnych sklepach lub w ich okolicy. Jeśli konsument przebywający w tej lokalizacji włączy Facebooka, jego oczom ukaże się apetyczne zdjęcie przekąsek wraz z informacją, że może je kupić właśnie w tym sklepie. Sprytnie? - pyta retorycznie Michał Maciejewski.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • 44 10-07-2017, 09:28:
fb to smycz i portal dla zakompleksionych
  • Kajman 08-07-2017, 21:38:
fajny galop. fb przybywa,ale gdzie jak w pl sa kasowane konta.pomysl opóźniony. pała za refleks.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.