REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Czy pieniądz w pliku elektronicznym, zastąpi gotówkę?

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 28-02-2014, 15:10

Alior Bank do końca marca ma wprowadzić możliwość płacenia pieniądzem w pliku elektronicznym. - To bardziej ciekawostka technologiczna niż narzędzie płatności, które miałoby szansę nawiązać w najbliższym czasie rywalizację z gotówką, kartami i aplikacjami mobilnymi - ocenia konkurencja.

REKLAMA

Billon to nowa na polskim rynku metoda płatności. Korzystanie z niej będzie wymagało jedynie posiadania urządzenia elektronicznego, nawet bez dostępu do internetu. Pieniądze będą zapisane w szyfrowanym pliku. Pomysłodawcy podkreślają, że ma być bezkosztowo, wygodnie i bezpiecznie.

Tajniki pieniądza elektronicznego zdradza w materiale filmowym twórca Billona, Maciej Łuczak, dyrektor firmy Zunit.

Dlaczego Alior Bank zainteresował się pieniądzem zapisanym w pliku elektronicznym?

- Uważnie obserwując polski rynek oraz śledząc zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów, testujemy, wdrażamy pilotażowo, a następnie implementujemy te rozwiązania, które mają na celu m.in. ułatwić i uprościć sposoby realizacji operacji płatniczych. Jednym z nich jest projekt związany z wprowadzeniem cyfrowej waluty Billon. Bank jest obecnie na etapie sprawdzania i weryfikacji tego rozwiązania. Do czasu jego zakończenia, nie udzielamy szczegółowych informacji na ten temat - mówi Julian Krzyżanowski, rzecznik prasowy Alior Banku.

Zdaniem Dominika Modrzejewskiego z PKO BP, z biznesowego punktu widzenia kluczowe dla sukcesu rynkowego Billonu, jak i każdej innowacji jest osiągnięcie masy krytycznej korzystających z niej użytkowników.

- W przypadku systemu płatniczego musi się ona wytworzyć zarówno po stronie płacących klientów, jak i akceptujących dane rozwiązanie punktów (np. sieci handlowych, sklepów internetowych, bankomatów). Billonowi taką masę krytyczną będzie, jak się w tym momencie wydaje, bardzo trudno osiągnąć - tłumaczy ekspert z PKO BP.

I dodaje, że rozwiązanie to nie ma dla przeciętnego konsumenta wyraźnych przewag nad już funkcjonującymi na rynku, więc jego twórcy musieliby włożyć dużo wysiłku i środków w działania promocyjno-edukacyjne.

- Mam na myśli m.in. nauczenie klientów posługiwania się Billonem, przekonanie ich o jego bezpieczeństwie, zaoferowanie im korzystnych rabatów skłaniających do korzystania właśnie z tej formy płatności czy przekazanie w atrakcyjny sposób informacji o dostępnej sieci akceptacji - podkreśla.

- Wyzwaniem będzie zresztą samo zbudowanie tej ostatniej. W świecie niskich prowizji na płatności mobilne oraz obniżanej opłaty interchange może być coraz trudniej zaproponować sklepom opłaty na tyle konkurencyjne, aby skłonić je do przystąpienia do systemu - dodaje.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH