Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czy pieniądz w pliku elektronicznym, zastąpi gotówkę?

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 28-02-2014, 15:10

Alior Bank do końca marca ma wprowadzić możliwość płacenia pieniądzem w pliku elektronicznym. - To bardziej ciekawostka technologiczna niż narzędzie płatności, które miałoby szansę nawiązać w najbliższym czasie rywalizację z gotówką, kartami i aplikacjami mobilnymi - ocenia konkurencja.

Billon to nowa na polskim rynku metoda płatności. Korzystanie z niej będzie wymagało jedynie posiadania urządzenia elektronicznego, nawet bez dostępu do internetu. Pieniądze będą zapisane w szyfrowanym pliku. Pomysłodawcy podkreślają, że ma być bezkosztowo, wygodnie i bezpiecznie.

Tajniki pieniądza elektronicznego zdradza w materiale filmowym twórca Billona, Maciej Łuczak, dyrektor firmy Zunit.

Dlaczego Alior Bank zainteresował się pieniądzem zapisanym w pliku elektronicznym?

- Uważnie obserwując polski rynek oraz śledząc zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów, testujemy, wdrażamy pilotażowo, a następnie implementujemy te rozwiązania, które mają na celu m.in. ułatwić i uprościć sposoby realizacji operacji płatniczych. Jednym z nich jest projekt związany z wprowadzeniem cyfrowej waluty Billon. Bank jest obecnie na etapie sprawdzania i weryfikacji tego rozwiązania. Do czasu jego zakończenia, nie udzielamy szczegółowych informacji na ten temat - mówi Julian Krzyżanowski, rzecznik prasowy Alior Banku.

Zdaniem Dominika Modrzejewskiego z PKO BP, z biznesowego punktu widzenia kluczowe dla sukcesu rynkowego Billonu, jak i każdej innowacji jest osiągnięcie masy krytycznej korzystających z niej użytkowników.

- W przypadku systemu płatniczego musi się ona wytworzyć zarówno po stronie płacących klientów, jak i akceptujących dane rozwiązanie punktów (np. sieci handlowych, sklepów internetowych, bankomatów). Billonowi taką masę krytyczną będzie, jak się w tym momencie wydaje, bardzo trudno osiągnąć - tłumaczy ekspert z PKO BP.

I dodaje, że rozwiązanie to nie ma dla przeciętnego konsumenta wyraźnych przewag nad już funkcjonującymi na rynku, więc jego twórcy musieliby włożyć dużo wysiłku i środków w działania promocyjno-edukacyjne.

- Mam na myśli m.in. nauczenie klientów posługiwania się Billonem, przekonanie ich o jego bezpieczeństwie, zaoferowanie im korzystnych rabatów skłaniających do korzystania właśnie z tej formy płatności czy przekazanie w atrakcyjny sposób informacji o dostępnej sieci akceptacji - podkreśla.

- Wyzwaniem będzie zresztą samo zbudowanie tej ostatniej. W świecie niskich prowizji na płatności mobilne oraz obniżanej opłaty interchange może być coraz trudniej zaproponować sklepom opłaty na tyle konkurencyjne, aby skłonić je do przystąpienia do systemu - dodaje.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH