Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Czy polscy przewoźnicy powinni sprzedawać polską żywność?

Jak zauważył Klub Jagielloński, choć podmioty realizujące kolejowe oraz lotnicze przewozy pasażerskie w Niemczech, Hiszpanii, Włoszech czy Wielkiej Brytanii dbają o promocję swoich rodzimych produktów spożywczych, w ofercie gastronomicznej LOT i PKP Intercity próżno szukać polskich produktów.

Czy polscy przewoźnicy powinni sprzedawać polską żywność?
fot. shutterstock

W przypadku spółek kolejowych, takich jak Deutsche Bahn (Niemcy), Trenitalia (Włochy) czy RENFE (Hiszpania), jak i lotniczych: Easyjet, British Airways (Wielka Brytania) lub Iberia Express (Hiszpania) standardem jest serwowanie produktów pochodzących od krajowych producentów. Pokładowe menu wymienionych linii jest w dużym stopniu niedostępne dla międzynarodowych koncernów i w całości niedostępne dla polskich marek. 

Tymczasem w ofercie LOT i PKP Intercity próżno szukać polskich produktów.

Autorzy opracowania zauważają, że w ofercie wymienionych spółek występują także zagraniczne produkty, jednak są niemal tak rzadkie, jak polskie produkty w przypadku LOT-u i PKP.

0%- tyle polskiego kapitału zawiera woda Nałęczowianka serwowana pasażerom PKP Intercity. Stworzona przez Klub Jagielloński aplikacja Pola przydziela jej 40 punktów na 100 możliwych. Ta sytuacja stała się powodem rozpoczęcia akcji Klubu pod hasłem #PolskaWoda, która miała ma na celu zwrócenie uwagi na to, jakie produkty swoim pasażerom serwują polscy przewoźnicy.

Problem nie dotyczył jedynie wody. Pozostałe produkty znajdujące się w ofercie PKP Intercity, jak soki (Hortex/ Mid Europa Partners), piwo (Żywiec/Heineken), czy też woda Kropla Beskidu (Coca-Cola Company) uzyskiwały podobne wyniki. Dlatego zespół aplikacji Pola na początku marca wystosował pismo do władz spółki z pytaniem o to, jaką politykę prowadzi w kwestii dobierania produktów do pokładowego menu.

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku narodowych linii lotniczych. W oferowanym przez LOT menu znajdziemy tam soki Hortex należące do Mid Europa Partners, piwo Heineken czy Cydr Lubelski, którego większościowym właścicielem jest niemiecki Schloss Wachenheim AG. W ofercie znajdziemy też wodę Krystaliczne Źródło będącą częścią koncernu Pepsi. 

Autorzy opracowania wskazują, że wprowadzenie do oferty wymienionych przewoźników żywności i napojów od producentów z polskim kapitałem nie narażałoby spółek na zarzut dyskryminacji. Polskie Linie Lotnicze LOT S.A., podobnie jak WARS S.A. - spółka zależna PKP Intercity S.A. - nie są bowiem podmiotami zobowiązanym do stosowania przepisów Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 

Cały tekst na: jagiellonski24.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Klub Jagielloński RSS ALERT    /    PKP Intercity RSS ALERT    /    PKP RSS ALERT    /    LOT RSS ALERT    /    patriotyzm konsumencki RSS ALERT    /    promocja polskiej żywności RSS ALERT    /    Hortex RSS ALERT    /    Żywiec RSS ALERT    /    Kropla Beskidu RSS ALERT    /    Coca-Cola RSS ALERT    /    Nałęczowianka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.23.192.92
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.