Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czy polscy przewoźnicy powinni sprzedawać polską żywność?

  • Autor: Jagiellonski24.pl
  • Data: 09-04-2018, 14:10
Czy polscy przewoźnicy powinni sprzedawać polską żywność?
fot. shutterstock

Jak zauważył Klub Jagielloński, choć podmioty realizujące kolejowe oraz lotnicze przewozy pasażerskie w Niemczech, Hiszpanii, Włoszech czy Wielkiej Brytanii dbają o promocję swoich rodzimych produktów spożywczych, w ofercie gastronomicznej LOT i PKP Intercity próżno szukać polskich produktów.

W przypadku spółek kolejowych, takich jak Deutsche Bahn (Niemcy), Trenitalia (Włochy) czy RENFE (Hiszpania), jak i lotniczych: Easyjet, British Airways (Wielka Brytania) lub Iberia Express (Hiszpania) standardem jest serwowanie produktów pochodzących od krajowych producentów. Pokładowe menu wymienionych linii jest w dużym stopniu niedostępne dla międzynarodowych koncernów i w całości niedostępne dla polskich marek. 

Tymczasem w ofercie LOT i PKP Intercity próżno szukać polskich produktów.

Autorzy opracowania zauważają, że w ofercie wymienionych spółek występują także zagraniczne produkty, jednak są niemal tak rzadkie, jak polskie produkty w przypadku LOT-u i PKP.

0%- tyle polskiego kapitału zawiera woda Nałęczowianka serwowana pasażerom PKP Intercity. Stworzona przez Klub Jagielloński aplikacja Pola przydziela jej 40 punktów na 100 możliwych. Ta sytuacja stała się powodem rozpoczęcia akcji Klubu pod hasłem #PolskaWoda, która miała ma na celu zwrócenie uwagi na to, jakie produkty swoim pasażerom serwują polscy przewoźnicy.

Problem nie dotyczył jedynie wody. Pozostałe produkty znajdujące się w ofercie PKP Intercity, jak soki (Hortex/ Mid Europa Partners), piwo (Żywiec/Heineken), czy też woda Kropla Beskidu (Coca-Cola Company) uzyskiwały podobne wyniki. Dlatego zespół aplikacji Pola na początku marca wystosował pismo do władz spółki z pytaniem o to, jaką politykę prowadzi w kwestii dobierania produktów do pokładowego menu.

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku narodowych linii lotniczych. W oferowanym przez LOT menu znajdziemy tam soki Hortex należące do Mid Europa Partners, piwo Heineken czy Cydr Lubelski, którego większościowym właścicielem jest niemiecki Schloss Wachenheim AG. W ofercie znajdziemy też wodę Krystaliczne Źródło będącą częścią koncernu Pepsi. 

Autorzy opracowania wskazują, że wprowadzenie do oferty wymienionych przewoźników żywności i napojów od producentów z polskim kapitałem nie narażałoby spółek na zarzut dyskryminacji. Polskie Linie Lotnicze LOT S.A., podobnie jak WARS S.A. - spółka zależna PKP Intercity S.A. - nie są bowiem podmiotami zobowiązanym do stosowania przepisów Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 

Cały tekst na: jagiellonski24.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (10 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane