Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Czy stosunek firmy do środowiska naturalnego wpływa na rekrutację?

Organizacje na całym świecie odczuwają rosnącą presję, aby do swojej działalności wprowadzać rozwiązania proekologiczne. Coraz częściej nie są to postulaty wyłącznie konsumentów, którzy odwracają się od firm szkodzących środowisku, lecz również pracowników i kandydatów. Odpowiedzialność społeczna, etyka i zrównoważony rozwój stają się bowiem istotnymi argumentami także w podejmowaniu decyzji zawodowych. Liczą się jednak autentyczność i realne działania, a nie same deklaracje.

Czy stosunek firmy do środowiska naturalnego wpływa na rekrutację?
fot. shutterstock

Autor: informacja prasowa
Data: 21-11-2019, 14:14

Zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym mamy coraz większą świadomość wyzwań związanych z zachodzącymi zmianami klimatycznymi i działań, które pomagają zapobiec degradacji środowiska. Chociaż zmiana nawyków w codziennym życiu nie wymaga znaczących przygotowań, to przemodelowanie procesów produkcyjnych i logistycznych, wprowadzenie polityki określającej zasady współpracy z dostawcami i dopasowanie modelu biznesowego do założeń zrównoważonego rozwoju, jest skomplikowanym projektem – zwłaszcza dla międzynarodowych korporacji. Nie dziwi zatem fakt, że ONZ już teraz nawołuje firmy do podjęcia odpowiednich kroków, które zmniejszą negatywny wpływ ich działalności na środowisko.

Wiele firm wprowadziło już rozwiązania, dzięki którym zyskały miano zrównoważonych biznesów, wrażliwych na kwestie ekologiczne i etyczne. Ten pozytywny trend ukierunkowany jest przede wszystkim na zatrzymanie zmian klimatycznych. Coraz więcej mówi się jednak o biznesowych korzyściach takiego przedsięwzięcia. Podejście proekologiczne to bowiem możliwość ograniczenia kosztów działalności firmy – wydatków związanych z zakupem energii, wyposażenia biur (m.in. papieru do drukowania) oraz odprowadzaniem ścieków. Organizacje coraz częściej poszukują przestrzeni biurowej w budynkach umożliwiających nie tylko zaawansowaną segregację śmieci, ale również wykorzystują energię słoneczną i naturalne światło dzienne, oszczędzają zużycie wody i dopasowują tryb pracy klimatyzacji do aktualnego wykorzystania danej przestrzeni.

Energooszczędne, zrównoważone i dobrze zaprojekowane budynki niosą za sobą również wiele innych korzyści. Jak wynika z badania Cornell University, cytowanego na łamach magazynu Hays Journal 18, zastąpienie sztucznego oświetlenia naturalnym światłem dziennym, powoduje nawet 84% spadek występowania wśród zatrudnionych takich dolegliwości, jak ból i zaczerwienienie oczu, ból głowy czy nieostre widzenie.

– Badania i obserwacje rynku dowodzą, że przestrzenie pracy wykorzystujące naturalne elementy, np. światło dzienne i roślinność, pozytywnie wpływają na samopoczucie zatrudnionych. W pracy spędzamy ogromną część dnia, więc przestrzeń, w której przebywamy powinna oferować komfort i uławiać wykonywanie obowiązków. Biuro w sposób zrównoważony korzystające z zasobów naturalnych wpływa na samopoczucie zatrudnionych, a tym samym ich produktywność, co stanowi niezaprzeczalną korzyść również dla pracodawcy – wyjaśnia Agnieszka Pietrasik, Executive Manager w Hays Poland.

więcej informacji:

Hays Poland RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    ekologia RSS ALERT    /    rekrutacja RSS ALERT    /    Agnieszka Pietrasik RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.23.15
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.