Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Czy stosunek firmy do środowiska naturalnego wpływa na rekrutację?

Strona 2 z 3


Autor: informacja prasowa
Data: 21-11-2019, 14:14

Oszczędności kosztowe, zwiększenie efektywności i zadowolenia pracowników z miejsca pracy to jednak nie jedyny argument biznesowy, przemawiający za prowadzeniem bardziej odpowiedzialnej działalności. Etyka biznesu i poszanowanie środowiska coraz częściej stanowią bowiem istotny argument, kształtujący decyzje konsumentów. Kupujący w rosnącym stopniu są przekonani, że firmy powinny angażować się w inicjatywy proekologiczne i brać odpowiedzialność za wszelkie negatywne skutki swojej działalności. Organizacje utożsamiane z zanieczyszczaniem środowiska lub niezrównoważonym wykorzystywaniem zasobów naturalnych, są dziś narażone na utratę klientów bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

Szczególnie wrażliwymi na tę kwestię są przedstawiciele najmłodszych pokoleń. Jak wynika z badania Deloitte, zmiany klimatyczne stanowią jedną z głównych obaw Millenialsów, a aż 42% respondentów rozpoczęło lub pogłębiło swoją relację z daną marką, ze względu na przekonanie, że produkty lub usługi firmy mają pozytywny wpływ na środowisko i społeczeństwo. Takie nastawienie przejawia się również w decyzjach zawodowych podejmowanych przez kandydatów. Młodzi pracownicy coraz częściej od miejsca pracy oczekują czegoś więcej niż atrakcyjnego wynagrodzenia.

– Przedstawiciele najmłodszego pokolenia częściej od pozostałych cenią sobie cel i sens wykonywanej pracy bardziej niż pozycję, pieniądze i inne korzyści materialne, wynikające ze współpracy z daną organizacją. Millenialsi chcą identyfikować się z kulturą organizacyjną i wyznawanymi przez firmę wartościami. Jeśli udaje się to osiągnąć, częstym skutkiem jest większe zaangażowanie i lojalność wobec pracodawcy. W obliczu wyzwań związanych z rekrutacją i podwyższoną rotacją, stanowi to ogromną wartość dla firm – wyjaśnia ekspert Hays Poland.

Prowadzenie biznesu odpowiedzialnego społecznie jest dla wielu kandydatów solidnym argumentem za podjęciem współpracy z daną firmą. Co więcej, jak wynika z badań Hays Poland, kultura organizacyjna, w którą włącza się również etyka prowadzonej działalności, jest najważniejszym elementem wpływającym na satysfakcję z pracy lub jej brak. To również powód, dla którego pracownicy decydują się na zmianę miejsca zatrudnienia. Jednocześnie biorąc pod uwagę, jak ważnym tematem są w debacie publicznej kwestie klimatyczne, stosunek firmy do działań proekologicznych dodatkowo zyskuje na znaczeniu.

więcej informacji:

Hays Poland RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    ekologia RSS ALERT    /    rekrutacja RSS ALERT    /    Agnieszka Pietrasik RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.168.111.191
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.