Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Deloitte: 21 proc. dochodu Polacy wydają na jedzenie i napoje. Rosną wydatki na restauracje i kawiarnie

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-03-2011, 12:07
Deloitte: 21 proc. dochodu Polacy wydają na jedzenie i napoje. Rosną wydatki na restauracje i kawiarnie
Rynek usług związanych z wypoczynkiem i rozrywką w Polsce urośnie do 74 mld zł

W 2009 r. udział wydatków na jedzenie i napoje bezalkoholowe w dochodzie rozporządzalnym Polaków wynosi 21 proc., podczas gdy w krajach Europy Zachodniej udział ten wynosi 9-11 proc. 3 proc. swoich dochodów wydaliśmy na hotele i gastronomię (Niemcy i Holendrzy wydali po 5 proc., a Brytyjczycy - 12 proc.). - wynika z badań Deloitte Polska.

W latach 2010-2015 analitycy prognozują średnioroczny wzrost wydatków na usługi gastronomiczne na poziomie 4 proc. W 2006 roku roczne wydatki statystycznego Polaka na ten segment wyniosły 388 zł, podczas gdy w 2010 r. - 471 zł. Prognozy na 2015 rok mówią już o 583 zł.

Przewiduje się, że Polska do 2015 r. zmniejszy dystans w wydatkach na restauracje z obsługą kelnerską w stosunku do Europy Zachodniej - w naszym kraju średnie wydatki per capita będą rosły z dynamiką 6 proc. rocznie, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej - jedynie 1 proc. W 2006 r. roczne wydatki Polaków na restauracje per capita wyniosły 47 euro, w 2010 r. - 47,9 euro (w Europie Zach. - 398,9 euro). Prognoza na 2015 r. mówi o 63,9 euro wydanych na restauracje przez Polaka i 414,7 euro przez obywatela Europy Zach.

Tymczasem - zgodnie z prognozami wydatki Polaków na kawiarnie i bary będą rosły z dynamiką 3 proc. rocznie do 2015 r. W 2006 r. wyniosły one per capita 42,1 euro, w 2010 r. - 44,1 euro (216,9 euro w Europie Zach.), a prognoza na 2015 r. mówi o 52 euro w Polsce oraz 223,1 euro w Europie Zachodniej. Jak - dla porównania dodają analitycy Deloitte - statystyczny Polak kupuje rocznie 3 kg kawy, podczas gdy np. Niemiec - 6 kg, a Szwed - 11 kg.

Jak wynika z badań, 12 proc. Polaków spędza swój wolny czas w restauracjach, pubach czy kawiarniach. Deloitte podaje, że nasi rodacy najchętniej wykorzystują wolne chwile na rozrywkę w domu (31 proc.). Statystyczny Polak poświęca do 5 godzin tygodniowo na rozrywkę poza domem i wydaje na ten cel 50 zł.

Analitcy Deloitte szacują, że rynek usług związanych z wypoczynkiem i rozrywką (kultura i rekreacja, turystyka, gastronomia) wart był w 2010 r. 54 mld zł w 2010 r., a prognozy na 2015 r. pokazują, że urośnie on do 74 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH