Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Digital Factory. Najnowsze technologie zmieniają oblicze polskiej branży spożywczej (relacja+ zdjęcia)

O potrzebie cyfryzacji, znaczeniu informacji dla rozwoju firmy i rynku, a także o edukacji i permanentnym kształceniu rozmawiali paneliści podczas debaty pt. Digital Factory. Najnowsze technologie zmieniają oblicze polskiej branży spożywczej.

Digital Factory. Najnowsze technologie zmieniają oblicze polskiej branży spożywczej (relacja+ zdjęcia)
fot.PTWP

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 12-11-2019, 11:55

Obserwujemy od dłuższego czasu jak w Polsce przebiega proces digitalizacji. W branży spożywczej postępuje systematycznie - powiedział podczas debaty Digital Factory. Najnowsze technologie zmieniają oblicze polskiej branży spożywczej Adam Stańczyk, Product Owner obszaru Produkcja, BPSC. Podkreślił, że z punktu widzenia BPSC firmy spożywcze czują potrzebę cyfryzacji i dostrzegają jej konieczność. - Pewną przeszkodą jest budowa świadomości, że trzeba zrobić pierwszy krok, że trzeba podejść do tematu poważnie i globalnie - mówił Adam Stańczyk. - Nie widzę większych odstępstw spożywki od innych branż – dodał. Zauważył również, ich klienci BPSC budując swoje nowe fabryki od razu dygitalizują je jak również cały proces w nich zachodzący - od przyjęcia towaru czy surowca, przez proces produkcyjny, pakowanie i wysyłkę gotowego wyrobu. Dodał, iż jest fanem sztucznej inteligencji. - W modelu cyfrowym i przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji można przewidzieć pewne wydarzenia czy określone ryzyka, co pomaga zareagować wcześniej i uniknąć przestoju produkcji czy innych kłopotów - mówił Adam Stańczyk.

Zdaniem Małgorzaty Chudzik, członka zarządu Dan Cake Polonia, marsz w kierunku czwartej rewolucji przemysłowej jest wymuszony koniecznością obniżania kosztów produkcji. - Dan Cake jest firmą nowoczesną, jesteśmy już w epoce cyfryzacji, co widać na linia produkcyjnych. W perspektywie naszych właścicieli, a jesteśmy firma rodzinną, widać dążenie do dalszych inwestycji i dalszej cyfryzacji. Naszymi największymi atutami są maszyny i ludzie. Nasze linie produkcyjne są doskonałe, stale rozwijane i budowane – podkreśliła Małgorzata Chudzik. Dodała, że aktualne potrzeby firmy, to intensywna rozbudowa mocy produkcyjnych oraz cyfryzacja logistyki orz nowy magazyn.

W jej opinii, dużym problemem jest siła robocza. - Celem automatyzacji nie jest wyeliminowanie człowieka, ale pomoc dla niego. Człowieka nie da się zastąpić – zaznaczyła. Dodała, iż w Dan Cake, następuje nie rewolucja, ale ewolucja.

więcej informacji:

FRSiH 2019 RSS ALERT    /    Digital Factory RSS ALERT    /    digitalizacja RSS ALERT    /    Adam Stańczyk RSS ALERT    /    ERP RSS ALERT    /    Mateusz Gordon RSS ALERT    /    Mariusz Chrobot RSS ALERT    /    Małgorzata Chudzik RSS ALERT    /    Jakub Sokolewicz RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.51.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.