Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Digitalizacja może wpłynąć na redukcję emisji CO2 w sektorze transportowym

W najbliższej perspektywie, jednym z największych wyzwań na rynku motoryzacyjnym będzie bez wątpienia regulacja dotycząca redukcji CO2. Przyjęte przez Unię Europejską nowe progi dotyczące tzw. dekarbonizacji, czyli ograniczenia emisji dwutlenku węgla budzą kontrowersje. Przemysł motoryzacyjny w Polsce skupiony jest wciąż na konwencjonalnych technologiach.

Digitalizacja może wpłynąć na redukcję emisji CO2 w sektorze transportowym
Maxime Legardez, Everoad

Presja na producentach samochodów ciężarowych jest duża, bo cele dotyczące redukcji emisji CO2 są niezwykle ambitne. Emisje będą musiały być o 15% niższe w 2025 r. niż obecne i o 30% w 2030 r.

Za tą decyzją stoją dwie przesłanki, po pierwsze, transport drogowy jest jednym z głównych czynników przyczyniającym się do globalnego ocieplenia; po drugie, postępy w tej dziedzinie są realizowane w pojazdach. Chociaż powyższe stwierdzenia nie są nieprawidłowe, to powinny zostać dopracowane.

Wszechobecny a często lekceważony transport drogowy jest zaangażowany we wszystkie gałęzie gospodarki. Większość towarów i produktów, dociera do nas drogą lądową. Tylko w Europie istnieje około 500 000 przedsiębiorców transportu drogowego o obrotach blisko 300 miliardów euro. Rozwój transportu drogowego niesie za sobą negatywne skutki, a w szczególności emisję zanieczyszczeń z silników spalinowych do atmosfery, gleby i wody. Ponadto Energy Saving Trust podaje, że udział procentowy samochodów w zanieczyszczeniu atmosfery stanowi ogółem 30%. Według raportu przedstawionego przez koncern Daimler, ciężarówki odpowiadają za 4% światowej emisji CO2, z czego 10%, czyli 0,4% emisji przypada na Europę. Powołując się na dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców za rok 2017, ciężarówki w Polsce stanowiły około 3,5 milionów szt., w stosunku do całości zarejestrowanych pojazdów, która wynosiła około 30 milionów szt. Aby zmniejszyć emisje i poprawić bilans ekologiczny, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) uruchomił w tym miesiącu „Licznik Elektromobilności”. Elektromobilność jest obecnie jednym z kluczowych obszarów rozwoju branży motoryzacyjnej i wynika między innymi z odpowiedzialności producentów pojazdów za środowisko. Działania branży są też stymulowane przez legislację na poziomie krajowym i unijnym - mówi Jakub Faryś, Prezes PZPM. Postęp w technologii sprawił, że współczesne pojazdy są̨ znacznie bardziej ekologiczne. We Francji pojawiły się ciekawe inicjatywy, takie jak agencja TK'Blue, która oferuje nadawcom i przewoźnikom możliwość obliczenia wskaźników zanieczyszczenia, hałasu lub wypadków, w celu podkreślenia ich poziomu zaangażowania ekologicznego.

więcej informacji:

digitalizacja RSS ALERT    /    redukcja emisji CO2 RSS ALERT    /    transport samochodowy RSS ALERT    /    Everoad RSS ALERT    /    Maxime Legardez RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.208.22.127
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.