REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dla dalszego rozwoju sektora spożywczego ważna jest współpraca jego uczestników - VII FRSiH

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-10-2014, 11:35
Dla dalszego rozwoju sektora spożywczego ważna jest współpraca jego uczestników - VII FRSiH
Bartosz Urbaniak, dyrektor zarządzający ds. Agrobiznesu Banku BGŻ. Fot. PTWP

Dla dalszego rozwoju polskiego sektora rolno-spożywczego zarówno w Polsce, jak i za granicą bardzo ważna jest współpraca wszystkich uczestników tego rynku i plan działań, który może powstać w wyniku wspólnej dyskusji - powiedział podczas panelu inauguracyjnego na VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu (FRSiH) Bartosz Urbaniak, dyrektor zarządzający ds. Agrobiznesu Banku BGŻ.

REKLAMA

- Bardzo ważna jest współpraca i wspólna inicjatywa sektora, aby mieć plan, który musi powstać w wyniku dyskusji - powiedział Urbaniak.

- Wydaje mi się, że ważne jest też skoncentrowanie się na kierunkach, gdzie bedziemy mogli dalej rozwijać eksport, a kraje takie jak np. Hongkong czy Chiny to wrota do tych dalekich rynków. Wejście na rynek, który ma 12 mld konsumentów dla kraju gdzie jest 40 mln Polaków i ok. 100 tys. producentów eksportowych, pokazuje różnice potencjału. A to musi wyjść w wyniku wielowarstwowej dyskusji i w tym względzie jestem coraz większym optymistą - dodał.

- Czyli potrzebujemy większej współpracy i zaufania między sobą - powiedział również.

Podkreślił, że właśnie w ramach dialogu rodzi się pomysł i plan do dalszego działania i rozwiązania problemów stojących przez sektorem rolno-spożywczym w Polsce, a wtedy można realizować jakąś strategię.

Bardzo ważna jest też świadomość konsumenta.

- Na końcu łańcucha jest oczywiście talerz konsumenta, który głosuje przy pomocy widelca i noża i w ten sposób np. polskie towary pojawiły się na rynku brytyjskim, ponieważ znaleźli się tam ludzie, którzy żądali polskich produktów, które weszły na półki brytyjskich supermarketów i już tam zostały - powiedział Bartosz Urbaniak.

- Dużo zostało zrobione jeśli chodzi o świadomość konsumenta, ale nie damy rady wypromocować jakiejkolwiek marki za granicą, jeśli nie wypromujemy jej wewnątrz kraju, czyli nasz polski konsument musi być przekonany o jakości naszych produktów - dodał.

Polski sektor rolno-spożywczy to ok. 16 tys. firm. Sektor ten generuje ok. 20 proc. wartości sprzedaży całego krajowego przemysłu, ma 7 proc. udziału w polskim PKB oraz 20 mld zł udziału w eksporcie.

W trakcie dwóch dni 15-16 października VII FRSiH, organizowanego przez Grupę PTWP, odbywa się łącznie 13 paneli dyskusyjnych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH