Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dla wielu firm outsourcing jest lepszy niż dystrybucja własna

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 28-10-2010, 15:04
Dla wielu firm outsourcing jest lepszy niż dystrybucja własna

Outsourcing dystrybucji oznacza mniejsze nakłady inwestycyjne, redukcję kosztów operacyjnych, zarządzania zasobami ludzkimi lub możliwość wykorzystania ich potencjału na innych polach - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Paulina Motylewska z firmy PAGO.

Podkreśla, że outsourcing pozwala skoncentrować się na podstawowej działalności, skuteczniejszej kontroli nad wyborem finalnych nabywców, polityką cenową i promocyjną, zwiększaniem poziomu obsługi klienta, dywersyfikacją rynków zbytu. Jako wartość dodaną operator zewnętrzny oferuje wiedzę i doświadczenie, wynikające ze specjalizacji w obsłudze danego segmentu rynku oraz szerokie możliwości wykorzystania zaawansowanych narzędzi optymalizacyjnych.

Ponadto, co szczególnie istotne, przyczynia się do niebagatelnych oszczędności, wynikających z tzw. efektu skali. - Zewnętrzny operator, jak np. PAGO konsoliduje na jednej powierzchni wielu klientów, co oznacza niższe koszty jednostkowe. Skutecznie radzi sobie także z negatywnymi skutkami sezonowości. Obsługuje bowiem firmy, oferujące produkty z różnych grup asortymentowych, dla których szczyty produkcji i sprzedaży przypadają w różnych miesiącach. Natomiast korzyści, wynikające z efektu synergii są pochodną optymalnego doboru i łączenia zasobów własnych i zewnętrznych - mówi Paulina Motylewska.

Jako najważniejsze zalety dystrybucji własnej wielu producentów wymienia: skuteczną kontrolę procesów, największą elastyczność oraz możliwość szybkiego reagowania na zmiany i wszelkie sygnały płynące z otoczenia, a także bezpośredni kontakt z ostatecznym nabywcą. Należy jednak pamiętać, że model ten wymaga posiadania odpowiedniego zaplecza infrastrukturalnego, sprzętowego oraz rozdysponowania zadań pomiędzy sztab ludzi.

Koszty, które należy ponieść, by uruchomić własną dystrybucję nie ograniczają się jedynie do poniesienia nakładów inwestycyjnych na magazyn, wyposażenie, zakup i wdrożenie systemu IT. - Choć i te, w zależności od skali działania i zaawansowania technologicznego przyjętych rozwiązań mogą wynosić od kilkunastu do kilkudziesięciu, a nawet kilkuset milionów złotych. Niezależnie od stopnia wykorzystania uruchomionych zasobów, własna dystrybucja generuje koszty stałe: utrzymania hal magazynowych, środków transportu, pensji. W przypadku produktów mrożonych, cechujących się dużą sezonowością, taka inwestycja może okazać się najzwyczajniej w świecie nierentowna - uważa Paulina Motylewska.

Czytaj także:
Outsourcing logistyczny niesie za sobą ryzyko Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • arek 28-10-2010, 15:59:
Buchachacha. Jaki sens i jaką wiarygodność maja wypowiedzi "ekspertów" ściśle związanych z jakąś branżą czy tym bardziej firmą działającą w tej branży? Ta wypowiedź (jak zresztą każda w tym stylu) powinna być oznaczona jako "reklama". Outsourcing wcale nie jest korzystny dla firm, przynajmniej długofalowo i nie w każdym obszarze.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH