Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dlaczego żadna polska marka spożywcza nie jest Coca-Colą?

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-08-2015, 13:12
Dlaczego żadna polska marka spożywcza nie jest Coca-Colą?
Polskim markom spożywczym póki co bardzo daleko do międzynarodowej pierwszej ligi (fot. ŁR)

- Uważam, że mamy na polskim rynku przynajmniej kilka silnych marek spożywczych, które od lat niepodzielnie królują w swojej kategorii. Jednak również one mają obecnie dużo większe wyzwania aby pozostać liderem, niż do tej pory. Jednak żadna z tych marek nie jest na tyle silna co Coca-Cola. I nie chodzi tutaj o porównanie wysokości budżetów marketingowych, statusu globalnej marki jaką ona jest, ale jej rozpoznawalność i siła z jaką mieści się w naszym konsumenckim „top of mind” w Polsce - pisze w komentarzu dla serwisu portalspozywczy.pl Łukasz Szafrański, założyciel agencji Bold82.

- Coca-Cola nie jest produktem unikalnym, nawet biorąc pod uwagę jej sekretną recepturę. Jednak od lat śledzę ich działania na polu komunikacji i niemal za każdym razem mam myśl, że nie wymyślą już niczego lepszego. Wciąż udaje im się jednak przenieść poziom komunikacji marki, kilka poziomów powyżej samego produktu oraz jego cech. Tak naprawdę nie kojarzę żadnej reklamy, która skupiałaby się tylko i wyłącznie na samym produkcie. Każda z nich „mówi” natomiast o emocjach i skupia się na osobowości, przekraczając często swój kontekst z zamiarem wpływu na społeczność swoich odbiorców - tłumaczy Szafrański.

Jak dodaje, głównym celem dla dyrektora marketingu oraz brand managera jest zbudowanie jak najsilniejszej marki produktu. Jest to proces długofalowy, często wieloletni i bardzo złożony. Wymagający żelaznej konsekwencji i wielu godzin żmudnej pracy. Począwszy od analizy potrzeb odbiorców i działań konkurencji, planów rozwoju produktu oraz strategii komunikacji, a następnie skutecznym wdrożeniu tych planów w życie.

- Nie istnieje jedna pewna recepta na sukces w tym przypadku. Nie ma dróg na skróty, ani prostych odpowiedzi. Posiadanie silnej marki jest obecnie koniecznością, bez niej rywalizacja z konkurencją może odbywać się jedynie w kilku obszarach, m.in: innowacji oraz polityki cenowej. Wybór produktów szczególnie w branży spożywczej jest niezwykle szeroki. Siła nabywcza i wymagania konsumentów ciągle wzrastają - tłumaczy.

Szafrański zauważa, że jednocześnie coraz trudniej jest się przebić przez natłok komunikatów w mediach, gdyż jest ich coraz więcej. Silne marki wywołują określone emocje, a te nie mogą tak po prostu „zawisnąć” wymagają podmiotu. Tym podmiotem stała się osobowość marki.

- Marketing, który nie wywołuje określonych emocji u odbiorców, nie jest moim zdaniem skuteczny ani angażujący. Nie chodzi w nim jednak o emocje za wszelką cenę. Bo ile można mówić o „unikalnych cechach” naszego produktu? Komunikat, którym posługuje się dana marka musi być bardzo precyzyjny, odpowiadać na konkretne potrzeby, nawet te które nie są wypowiadane przez grupę docelową podczas badań focusowych. A na samym końcu musi być on na tyle atrakcyjny, podobnie jak sam produkt, po to aby generował wysoką sprzedaż - komentuje Szafrański.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Łukasz Szafrański 26-08-2015, 15:41:
Chętnie odpowiem na konkretne pytania. Proszę o rzeczowy komentarz :)
  • pika 26-08-2015, 15:13:
co ta ekspert? Wywiad beznadziejny. Coca Cola to oranżada. Jednak ilość pracy włożonej w jej promocję niewyobrażalna. Wiem bo jestem tam. Oczekuję lepszych znawców tematu niż Pan z portalu ble ble

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.