Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Do końca 2018 r. nawet 50 tys. samochodów w Polsce może korzystać z AdBlue

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 31-08-2017, 13:56

Wraz z końcem sierpnia zakończy się okres przejściowy dla rejestracji samochodów dostawczych z silnikami Diesla spełniających normę Euro 5. Oznacza to, że do końca 2018 r. po polskich drogach może jeździć nawet 50 tys. samochodów, które korzystają z AdBlue.

AdBlue to 32,5% wodny roztwór mocznika. Stosuje się go w nowoczesnych samochodach ciężarowych i osobowych oraz autobusach, wyposażonych w technologię SCR. Pozwala on znacznie ograniczyć emisję groźnych tlenków azotu.

Europejskiej standardy zakładają coraz większe ograniczenie emisji spalin, w tym tlenków azotu. Najnowsza norma Euro 6 (europejski standard emisji spalin) dla nowych aut użytkowych do 3,5 tony weszła w życie 1 września 2016 roku. Od tej pory do dokonania rejestracji niezbędne było spełnienie jej wymagań, a te są dość restrykcyjne, bo norma Euro 6 ograniczyła dopuszczalną wartość cząstek stałych w spalinach o 50%, węglowodorów o 70%, a tlenków azotu aż o 80%. Wyjątek stanowiły samochody dostawcze z silnikami Diesla zaprojektowanymi dla normy Euro 5. Można je rejestrować do 31 sierpnia 2017 roku. Okres ten właśnie się kończy.

Na podstawie danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego dotyczących sprzedaży można oszacować, że do końca 2018 r. po polskich drogach będzie jeździć nawet 50 tys. samochodów ciężarowych, korzystających z AdBlue. W praktyce oznacza to, że dostęp do AdBlue powinien być coraz bardziej powszechny. To ważna wiadomość dla osób zarządzających stacjami paliw oraz właścicieli flot samochodowych.

- Rynek rośnie bardzo dynamicznie, więc bezproblemowa dostępność AdBlue jest kluczowa. Dotyczy to zarówno samochodów ciężarowych, jak i osobowych. Właściciele stacji paliw powinni rozważyć odpowiednie wyposażenie stacji w infrastrukturę, która umożliwia łatwe tankowanie AdBlue. Z kolei osoby zarządzające flotą samochodową mogą bezpośrednio wyposażyć się w zbiorniki do magazynowania i dystrybucji AdBlue. Przechowywanie większych ilości roztworu to realna oszczędność czasu i pieniędzy – mówi Jacek Gawronek z firmy Kingspan Environmental, specjalizującej się w produkcji zbiorników do magazynowania i dystrybucji AdBlue.

Rosnące zapotrzebowanie na AdBlue dotyczy także maszyn rolniczych. AdBlue odgrywa coraz większą rolę w maszynach używanych w rolnictwie, które są coraz częściej wyposażane w układy SCR.

Dystrybutor z AdBlue pozwala szybko uzupełnić płyn, ale dziś nie na każdej stacji paliw znajdziemy taką instalację. Tymczasem w większości samochodów wyposażonych w układ SCR (wykorzystuje on AdBlue do rozkładania tlenków azotu) przy braku roztworu samochód w ogóle nie ruszy. AdBlue trzeba też odpowiednio przechowywać, bo łatwo krystalizuje się i zamarza w temperaturze poniżej -11°C. Dlatego niezbędne jest właściwe wyposażenie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH