Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Do portu w Gdyni ma wpłynąć najdłuższy kontenerowiec w historii

  • Autor: PAP
  • Data: 04-06-2015, 11:54

Do portu w Gdyni w piątek rano ma wpłynąć najdłuższy i jeden z największych w historii obsługiwanych w tym porcie kontenerowców; ma ponad 324 metry długości i może przewozić prawie 8,1 tys. TEU czyli standardowych kontenerów. Statek będzie obsługiwany przez Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Gdyni.

Kierownik marketingu BCT, Michał Kużajczyk poinformował, że statek MSC Charleston ma wpłynąć do terminala w piątek rano. "MSC Charleston, o długości ponad 324 metrów i pojemności prawie 8100 TEU to jednocześnie najdłuższy i jeden z największych statków obsługiwanych do tej pory w Gdyni" - podał.

Dotychczasowy rekord wśród kontenerowców należał do obsługiwanego w BCT w 2012 roku MSC Krystal o pojemności 5792 TEU (TEU - pojemność standardowego kontenera - PAP).

Kużajczyk powiedział PAP, że kontenerowiec przypłynie do Gdyni z Kłajpedy (Litwa) a po przeładowaniu ok. 1,5 tys. kontenerów popłynie do portu w Antwerpii (Belgia). Statek ma cumować w Gdyni dobę. Armatorem jednostki jest MSC, którego statki zawijają do portu w Gdyni "przynajmniej raz w tygodniu".

Przyznał, że ze względu na rozmiary jednostki operacja zawijania do portu będzie bardziej skomplikowana. "Zazwyczaj wejście do portu w Gdyni trwa ok. 45-60 minut, a w tym przypadku potrwa na pewno dłużej, bo w połowie kanału portowego jednostka będzie musiała obrócić się o 180 stopni i zacumować przy nabrzeżu BCT lewą burtą" - wyjaśnił.

Kużajczyk dodał, że od stycznia do maja tego roku terminal przeładował 161 tys. 459 TEU. W 2014 r. terminal przeładował 475 tys. TEU, o ok. 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Głównie był to import z Azji a eksport na wszystkie rynki.

BCT realizuje kilkanaście projektów inwestycyjnych, których celem jest zwiększenie potencjału przeładunkowego terminala w ciągu najbliższych kilku lat z obecnych 750 tys. TEU do 1,2 mln TEU oraz przystosowanie go do obsługi statków oceanicznych. Łączny koszt realizowanych już od ponad roku oraz planowanych inwestycji to ponad 200 mln zł; niektóre projekty są współfinansowane przez fundusze unijne.

Bałtycki Terminal Kontenerowy w Porcie Gdynia jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce; kontroluje ok. 30 proc. polskiego rynku przeładunków kontenerowych. Sprywatyzowany został w 2003 r. Rekord w przeładunkach odnotowano w 2007 r., kiedy obroty wyniosły ponad 493 tys. TEU.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH