Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dobre opakowanie premium to zawsze pewny zysk?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-12-2015, 13:47
Dobre opakowanie premium to zawsze pewny zysk?
Mariusz Słowik, twórca agencji Owocni.pl

Opakowanie premium wyróżnia się na tle standardowych produktów dopracowaniem szczegółów. Komunikuje, że to właśnie ten produkt jest przeznaczony dla wybierającego, jako wyjątkowego konsumenta. Często komunikat o limitowanej serii lub specjalnym smaku buduje postrzeganie produktu jako premium.

- Każde opakowanie sprzedaje — tyle, że jedne mało, a drugie dużo. Istnieją też takie, które mogą sprzedawać w mniejszej ilości, ale za to w wyjątkowej cenie. Gdy jakość produktu ma przekraczać oczekiwania odbiorców, jego opakowanie nie może pozostać w tyle. To tutaj zaczyna się doświadczenie luksusu. Producenci wszystkich ekskluzywnych (albo aspirujących do tego) dóbr pracują nad tym, by opakowanie było jak największą wartością dodaną do tego, co jest opakowywane. Tak działają opakowania premium - twierdzi Mariusz Słowik, twórca i właściciel Owocni.pl.

Marcin Sowik, Innovation & Development Manager Smurfit Kappa twierdzi, że opakowanie premium to sukces danego produktu. Musi utwierdzać kupujących i konsumentów o tym, że wybierając daną markę dokonali najlepszego dla siebie wyboru. - Rola opakowania premium jest także ważna w coraz szerzej rozwijającym się rynku e-commerce, gdzie wizerunek produktu jest ściśle związany z jego wartością – dodaje Marcin Sowik. Zdaniem eksperta opakowanie premium powinno zwrócić uwagę kupującego w przestrzeni sklepowej, bo to właśnie opakowanie jest obietnicą emocji i przyjemności jakie niesie ze sobą produkt. 

Opakowanie premium powinno również przyciągnąć konsumenta i zachęcić go do wydania na produkt więcej pieniędzy, dając mu to przyjemne poczucie, że dostał coś więcej (czyli że jest lepszy niż inni). Dla producenta zaś funkcją dobrze przemyślanego opakowania premium jest zapewnienie sobie większego zysku niż w przypadku standardowej oferty. Najlepiej zarabia się bowiem na dobrach luksusowych.

Czy polscy konsumenci chętnie sięgają po produkty w opakowaniach premium? Czy chętnie płacą za nie więcej niż za standardowy produkt?

Polska jest krajem rozwijającym się. Z każdym rokiem chcemy dostawać coraz więcej, jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami. - Społeczeństwo poprzez ciężką pracę wzbogaca się i oczekuje produktów coraz lepszej jakości, często z wielu zakątków świata. Pomimo tradycyjnie ugruntowanych smaków, często mamy ochotę na małą „zdradę” wybierając inny smak. Choć często z asortymentu tradycyjnie wybieranej przez nas marki – mówi Marcin Sowik.

Zdaniem Bartosza Fiszera dobre opakowanie premium to zawsze pewny zysk. - Działa tu tzw. „efekt szminki”. Te produkty kupują nie tylko zamożni konsumenci. Często największym orędownikiem oferty premium są osoby chcące po prostu się dowartościować. Analizując wyniki badań rynku widać, że zachodnia Europa już się troszkę na to uodporniła, może za wyjątkiem Włoch. Potem długo, długo nic i... Polska! Dalej są już tylko kraje byłego bloku wschodniego. Także w Polsce jest obecnie bardzo chłonny rynek na tego typu rzeczy – twierdzi Bartosz Fiszer z firmy FDesign.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • de luxe frim poland 15-12-2015, 15:42:
cena produktu produkcji /np:tani cukierek 200g / 1,80 sprzedaż do klienta 2,30 półka 5,90. A wszystko w wersji de luxe from poland. / cukier, tłuszcze, mąka, syropy / te same ;-) co w regularnym produkcie dochodzi aromat imbirowy i mamy "de luxa". za 5,90 półka. WIDAĆ kto zarabia.
ten kto zainwestował w handel a nie producent z zapleczem maszyn, to teraz ma każdy :-(
tak więc młody chłopak ze zdjęcia pisze trochę prawdy, na razie w Polsce mamy opakowanie a później wsad. to samo jest jest z PIS, opakowanie a wsad każdy widzi, tani polski ale lokalny de lux :-)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH