Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dobre perspektywy dla rynku opakowań

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 26-10-2016, 14:29
Dobre perspektywy dla rynku opakowań
fot. shutterstock

Według szacunków Polskiej Izby Opakowań (PIO), rynek ten wart jest w naszym kraju ok. 8 mld euro, co stanowi 1,3 proc. światowej produkcji. Jeśli zestawimy to z prognozami wzrostu rynku na poziomie 3,5 proc. rocznie – widać, jaki potencjał wzrostu ma ta branża.

Produkcja opakowań to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów światowej gospodarki. Według analityków agencji Smithers Pira rynek opakowań, którego wartość szacowana jest dziś na ok. 812 mld euro, będzie rósł o 3,5 proc. rocznie – do 2020 r.1 Jeśli tę samą miarę przyłożymy do rynku polskiego (wartego według szacunków Polskiej Izby Opakowań 8 mld euro) – to okaże się, że roczny potencjał wzrostu wynosi w Polsce aż 280 mln euro. Ale wartość ta może być jeszcze większa.

Rosnący PKB, wzrost zamożności społeczeństwa, zmieniający się poziom i wzorce konsumpcji, które przekładają się na rosnący popyt na opakowania – wszystko to sprawia, że polski rynek może rosnąć znacznie szybciej.

Nie brakuje głosów, że polska branża opakowaniowa ma szansę w najbliższych latach na wzrosty rzędu kilkunastu czy nawet 20 procent rocznie.

Zdaniem Wojciecha Kochańskiego, doradcy klienta korporacyjnego w regionie Małopolska, DNB Bank Polska S.A., przemysł opakowaniowy staje się od kilku lat niezwykle istotny. Dzieje się tak, ponieważ opakowanie wpływa na wiele kluczowych czynników działalności producentów, począwszy od optymalizacji procesów produkcji, a skończywszy na poprawie poziomu rentowności firmy czy możliwości wyróżnienia swojego produktu na sklepowej półce.

Dostrzegają to również producenci, i dlatego w nadchodzących latach możemy się spodziewać dynamicznego rozwoju tej branży na świecie.

- Być może uda nam się dynamiką wzrostu przebić globalny trend. Kluczowymi czynnikami, aby tak się stało ma być przede wszystkim zmniejszenie dystansu w wielkości „konsumpcji” opakowań w Polsce w stosunku do Europy Zachodniej. Ta różnica wynosi obecnie ponad 35 proc. w skali roku, a ponieważ statystyczny polski konsument coraz bardziej upodabnia się do wzorców zachodnich należy się spodziewać również wzrostu konsumpcji - dodaje ekspert.

Drugim motorem napędowym dla wzrostu skali przemysłu opakowaniowego może okazać się polski eksport. Opakowania „idą w parze” wraz z eksportowanym produktem. Szczególnie w wiodących polskich branżach eksportowych takich jak spożywcza, AGD czy Automotive.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.