Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Domagalski: Zmiany w indyjskim handlu szansą dla polskiego sektora spożywczego

Polski przemysł spożywczy nie od dziś interesuje się rynkiem indyjskim. Jednak to właśnie teraz otwierają się nowe możliwości, które stwarzają szansę na jeszcze większą ekspansję polskiego sektora spożywczego na ten rynek. – Obecnie rząd indyjski dał zezwolenie na tworzenie się sieci sklepów wielkopowierzchniowych, a to oznacza, że dostęp do dystrybucji produktów spożywczych zwiększy się – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Domagalski-Łabędzki, wiceminister rozwoju.

Domagalski: Zmiany w indyjskim handlu szansą dla polskiego sektora spożywczego
W Indiach zwiększy się dostęp do dystrybucji produktów spożywczych . Fot. PTWP

Autor: OW, portalspozywczy.pl
Data: 28-04-2016, 14:04

Teraz jest dobry czas na ekspansję polskiego sektora spożywczego na rynek indyjskiego? 

– Tak, ponieważ im wcześniej polskie firmy spożywcze zaczną na ten rynek wchodzić i identyfikować potrzeby tamtejszych konsumentów, tym szybciej zajmą na nim dobrą biznesowo pozycję. Indie są obecnie w bardzo szczególnym momencie – nie tylko ze względu na wzrost gospodarczy, ale też na reformy systemu dystrybucji – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Domagalski-Łabędzki, wiceminister rozwoju.

Podkreśla, że to jest z perspektywy firm spożywczych rzecz najważniejsza, ponieważ tworzą się warunki szerszego dostępu do rynku. 

– Aktualnie, w bardzo wielu branżach, również w sektorze spożywczym, większa część rynku to tzw. rynek niezorganizowany, czyli funkcjonujący poza oficjalnym obrotem: sprzedaż z chodnika, na bazarach i w nieformalnych miejscach poza systemem podatkowym – tłumaczy Radosław Domagalski-Łabędzki. 

Dodaje, że obecnie rząd indyjski dał zezwolenie na tworzenie się sieci sklepów wielkopowierzchniowych, a to oznacza, że dostęp do dystrybucji produktów spożywczych zwiększy się, a koszt wejścia na ten rynek znacząco spadnie. 

– Z drugiej strony, zgodnie z wymogami rynku indyjskiego, część produktów ma pochodzić z lokalnych ośrodków wytwórczych. Zgodnie z programem premiera Modiego „Make in India” spowoduje to większą presję na inwestycje – wyjaśnia Radosław Domagalski-Łabędzki. 

Według niego stwarza to szansę dla polskich firm spożywczych, żeby tam inwestować. 

– Jesteśmy w momencie dosyć szczególnym, w którym rynek indyjski tworzy się w sposób zorganizowany i uporządkowany. Dlatego zachęcamy, aby polskie firmy spożywcze weszły na niego stosunkowo wcześnie, w czasie gdy konkurencja jeszcze jest dosyć słaba – mówi wiceminister rozwoju. 

Zwraca uwagę, że rząd indyjski jest również zainteresowany inwestycjami w infrastrukturę związaną z przetwórstwem rolno-spożywczym, czyli m.in. w chłodnie. 

– Namawiamy polskie firmy do takich inwestycji, dlatego, że mając własną infrastrukturę, łatwiej będzie promować nasze rodzime produkty na tym rynku. To wydaje się być właściwa kolejność: zaproponować stronie indyjskiej wraz z odpowiednim finansowaniem stworzenie infrastruktury krok po kroku – podsumowuje Radosław Domagalski-Łabędzki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Radosław Domagalski-Łabędzki RSS ALERT    /    Indie RSS ALERT    /    przemysł spożywczy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.11.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.