REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Domagalski: Zmiany w indyjskim handlu szansą dla polskiego sektora spożywczego

  • Autor: OW, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-04-2016, 14:04
Domagalski: Zmiany w indyjskim handlu szansą dla polskiego sektora spożywczego
W Indiach zwiększy się dostęp do dystrybucji produktów spożywczych . Fot. PTWP

Polski przemysł spożywczy nie od dziś interesuje się rynkiem indyjskim. Jednak to właśnie teraz otwierają się nowe możliwości, które stwarzają szansę na jeszcze większą ekspansję polskiego sektora spożywczego na ten rynek. – Obecnie rząd indyjski dał zezwolenie na tworzenie się sieci sklepów wielkopowierzchniowych, a to oznacza, że dostęp do dystrybucji produktów spożywczych zwiększy się – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Domagalski-Łabędzki, wiceminister rozwoju.

REKLAMA

Teraz jest dobry czas na ekspansję polskiego sektora spożywczego na rynek indyjskiego? 

– Tak, ponieważ im wcześniej polskie firmy spożywcze zaczną na ten rynek wchodzić i identyfikować potrzeby tamtejszych konsumentów, tym szybciej zajmą na nim dobrą biznesowo pozycję. Indie są obecnie w bardzo szczególnym momencie – nie tylko ze względu na wzrost gospodarczy, ale też na reformy systemu dystrybucji – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Domagalski-Łabędzki, wiceminister rozwoju.

Podkreśla, że to jest z perspektywy firm spożywczych rzecz najważniejsza, ponieważ tworzą się warunki szerszego dostępu do rynku. 

– Aktualnie, w bardzo wielu branżach, również w sektorze spożywczym, większa część rynku to tzw. rynek niezorganizowany, czyli funkcjonujący poza oficjalnym obrotem: sprzedaż z chodnika, na bazarach i w nieformalnych miejscach poza systemem podatkowym – tłumaczy Radosław Domagalski-Łabędzki. 

Dodaje, że obecnie rząd indyjski dał zezwolenie na tworzenie się sieci sklepów wielkopowierzchniowych, a to oznacza, że dostęp do dystrybucji produktów spożywczych zwiększy się, a koszt wejścia na ten rynek znacząco spadnie. 

– Z drugiej strony, zgodnie z wymogami rynku indyjskiego, część produktów ma pochodzić z lokalnych ośrodków wytwórczych. Zgodnie z programem premiera Modiego „Make in India” spowoduje to większą presję na inwestycje – wyjaśnia Radosław Domagalski-Łabędzki. 

Według niego stwarza to szansę dla polskich firm spożywczych, żeby tam inwestować. 

– Jesteśmy w momencie dosyć szczególnym, w którym rynek indyjski tworzy się w sposób zorganizowany i uporządkowany. Dlatego zachęcamy, aby polskie firmy spożywcze weszły na niego stosunkowo wcześnie, w czasie gdy konkurencja jeszcze jest dosyć słaba – mówi wiceminister rozwoju. 

Zwraca uwagę, że rząd indyjski jest również zainteresowany inwestycjami w infrastrukturę związaną z przetwórstwem rolno-spożywczym, czyli m.in. w chłodnie. 

– Namawiamy polskie firmy do takich inwestycji, dlatego, że mając własną infrastrukturę, łatwiej będzie promować nasze rodzime produkty na tym rynku. To wydaje się być właściwa kolejność: zaproponować stronie indyjskiej wraz z odpowiednim finansowaniem stworzenie infrastruktury krok po kroku – podsumowuje Radosław Domagalski-Łabędzki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH