Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Drożejąca żywność przyczyni się do upadku wielu producentów

Dla polskich producentów żywności nadchodzą trudne czasy i nic nie wskazuje na to, że będzie lepiej. Wielu producentów zostanie wypartych z rynku z powodu wzrostu cen surowców oraz z uwagi na presję ze strony hurtowników i detalistów. Dla tych, którzy się utrzymają, nagrodą będzie większy udział w rynku. To oczywiste, przecież ludzie nigdy nie przestaną kupować żywności.

Drożejąca żywność przyczyni się do upadku wielu producentów

Autor: FRS
Data: 24-01-2011, 12:57

Globalny wzrost cen żywności postępuje w zastraszającym tempie. W Polsce cena pszenicy wzrosła w stosunku do roku ubiegłego o ok. 80 proc. Powodzie w Australii, pożary w Rosji, ulewne deszcze w Brazylii... Klimat nie sprzyja producentom żywności. Jednocześnie sprzedawcy detaliczni wywierają, jak nigdy dotąd, coraz większą presję na swoich dostawców, walcząc o to, aby ponownie osiągnąć poziom zysków i wzrostu sprzed recesji.

Konsumenci stają się coraz bardziej wymagający, zwłaszcza jeżeli chodzi o jakość; poszukują produktów, zawierających jak najmniej sztucznych dodatków, a jednocześnie coraz większą wagę przywiązują do żywności ekologicznej i sprawiedliwego handlu (ang. ‘fair trade').

Obecnie cały sektor produkcji żywności musi zmierzyć się z niespotykanymi dotąd warunkami, panującymi na rynku. Wiele firm upadnie, nie mogąc poradzić sobie z narastającą presją konkurencji. Za to zwycięzcy zgarną wszystko. Wyjątkowe rozdrobnienie sektora rolno-spożywczego w Polsce powoduje, że tysiące małych i średnich rodzinnych firm będą musiały się połączyć, aby przetrwać.

Kto się utrzyma? Co zrobią właściciele firm, aby funkcjonować w tak trudnych czasach? Odpowiedzią jest optymalizacja procesów produkcji żywności.

Ciągła redukcja kosztów produkcji, którą z sukcesem stosuje przemysł samochodowy w całym łańcuchu dostaw, musi być wdrożona z równym entuzjazmem przez biznes żywnościowy. Filozofia redukcji (z jap. ‘kaizen' zakłada stały proces optymalizacji) produkcji przy wykorzystaniu inicjatywy oddolnej.

Proces ten opiera się na wszystkich pracownikach, którzy są całkowicie zaangażowani w proces optymalizacji efektywności i czują się jego właścicielami.

Jednak to tylko część zagadnienia. Logistyka, standardy, marketing, wzornictwo opakowań, pozycjonowanie marki - na wszystkie te aspekty właściciele zwycięskich firm będą musieli zwrócić szczególną uwagę.

Poprzez wdrożenie najlepszych światowych praktyk w całym biznesie żywnościowym, właściciele będą mogli znacząco podnieść wartość swoich firm.

W trakcie procesu konsolidacji małych i średnich firm, inwestorzy strategiczni oraz menadżerowie prywatnych funduszy kapitałowych będą z uwagą obserwować rynek. Ci właściciele, którzy wyprzedzają konkurencję w zakresie redukcji kosztów produkcji i którzy zoptymalizowali już cykl zamówienie - dostawa, oraz mogą pochwalić się wieloma certyfikatami, będą mieli lepsze perspektywy w przypadku ewentualnej sprzedaży ich firmy, bądź też pomnażania pieniędzy na rynku kapitałowym.

KOMENTARZE (1)

  • Taxi-gsm 2011-01-25 12:52:11
    Jezu!!!! co za bełkot!!!!!!! Z układu wielu zdań widać kopiowanie z tekstów obcojęzycznych po translatorze. LITOŚCI!!!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.201.27.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.