REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Drożyzna pustoszy polskie porty

  • Autor: PAP
  • Data: 15-07-2010, 07:41
Drożyzna pustoszy polskie porty

Polskie firmy wolą przeładowywać towary w Hamburgu - alarmuje "Nasz Dziennik" i wyjaśnia, że powodem jest obowiązująca tam zerowa stawka VAT na tę usługę.

REKLAMA

Portowcom doskwierają niekorzystne przepisy podatkowe otwierające furtkę do zarobków np. Niemcom czy Holendrom, a dyskryminujące Polaków. W liście do premiera Donalda Tuska przedstawili swój problem, żądając "" stawki podatku VAT, co pozwoli im konkurować z największymi portami przeładunkowymi w Europie. Obawiają się, że brak reakcji rządu doprowadzi do upadku polskich portów przeładunkowych, podobnie jak to miało miejsce z przemysłem stoczniowym.

Jak powiedział gazecie Grzegorz Walczukiewicz, dyrektor Biura Związku Miast i Gmin Morskich w Gdańsku, w większości krajów unijnych stawka podatku VAT na przeładunek w portach wynosi "", natomiast w Polsce jest to 22 proc. Jednak jego zdaniem, nie to jest największym problemem, ale to, że przepisy nie są jasne.

- Niektóre urzędy skarbowe uznają, że może być stawka "", a niektóre, że 22 proc. (...) Uważamy, że przepisy powinny być jasno sformułowane i dobrze byłoby, gdyby ta stawka wynosiła faktycznie "" proc. - podkreśla Walczukiewicz. Tylko w takim przypadku konkurencyjność polskich portów mogłaby być większa od zagranicznych.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • cjz@poczta.pl 15-07-2010, 10:10:
dla towarów rolno spożywczych główną przeszkodą jest nie tylko zaliczkowo pobierany 22 procentowy vat ( nie na usługę tylko na towar ) kiedy Vat w sprzedazy jest max 7 pct , ale także wyjątkowo biurokratyczne podejscie polskich władz sanitarnych . I NIE REALIZOWANIE PRZEZ POLSKIE URZĘDY CELNE PRZEPISÓW UNIJNYCH PRZY ODPRAWIE CELNEJ . o ile Sanepid portowy można nazwać drobiazgową biurokracją , o tyle oddział WIJHARS i jego działalnośc nalezy nazwac po prostu UPIERDLIWĄ . i przynoszącą więcej szkód niż korzysci w imporcie towarów rolnych drogą morską . Jeżeli zarządy portów / terminali kontenerowych nie będą naciskać na WIJHARS i na Sanepid , to juz nie tylko Hamburg / Bremenhaven / Antwerpen / Rotterdam , będzie odprawiać ładunki na POlskę , ale także Kłajpeda ( ten proces juz się powoli rozpoczął ) . i mimo tego że VAT litewski należy przedpłacic w wysokości 18 pct , niektóe towary rolne już do polski trafiają via LItwa .
  • przedsiębiorca 15-07-2010, 10:00:
Ale nasz Rząd zmierza do likwidacji naszych portów tak samo jak wprowadzaniem do naszego kraju wszystkich zachodnich sieci supermaketów by zlikwidować całkowicie handel rodzimy i jednocześnie polskich producentów. Takie działania są kontynuowane więc nie dziwmy się, że za kilka lat nic polskiego nie będzie.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH