Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Drugie półrocze będzie lepsze dla małych i średnich firm

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 10-07-2013, 16:35

Zbliżają się nieco lepsze czasy dla sektora MŚP w drugiej połowie 2013 roku. Tak przewidują właściciele małych i średnich firm po dość ciężkim minionym półroczu - wynika z badań Instytutu Badań i Analiz oraz portalu Firmy.net.

W nowe półrocze w ciut lepszych nastrojach

W ostatnich 6 miesiącach zdecydowanie większy odsetek przedstawicieli firm MŚP ocenił swoją sytuację jako złą (35,9 proc.) niż dobrą (20,43 proc.). Jako stabilną swoją sytuację określiło 44,6 proc. przebadanych przedsiębiorców. W nadchodzącym półroczu sytuacja ogólna firm nieznacznie się poprawi, jednak zmiana ta będzie wynikała przede wszystkim z tego, że nieco zmaleje odsetek przedsiębiorstw przewidujących złą sytuację swojej firmy (33,0 proc.) w stosunku do tych, którzy oczekują poprawy (21,5 proc.). Najliczniejszą grupę nadal stanowić będą przedsiębiorstwa, których sytuacja na rynku nie zmieni się (45,5 proc.).

W których branżach najgorzej, a w których najlepiej?
Najgorzej swoją sytuację w pierwszej połowie 2013 roku oceniały firmy z branż: sport i turystyka (47,1 proc.), poligrafia i wydawnictwa (44,7 proc.), gastronomia (44,2 proc.), odzież i obuwie (42,5 proc.), motoryzacja (42,1 proc.). Z kolei najlepiej kondycję swojej firmy widzieli przedstawiciele branż: hobby i rozrywka (30,3 proc.), handel (28,4 proc.), odzież i obuwie (26 proc.), biuro (25,7 proc.), komputery i internet (25,5 proc.).

Jak wynika z badań, w okresie nadchodzących 6 miesięcy najbardziej poprawi się sytuacja przedsiębiorstw z branży usług biznesowych (usługi B2B jak doradztwo i konsulting, reklama i marketing, konferencje i targi). Jej przedstawiciele liczniej przewidują poprawę sytuacji swojej firmy (36,6 proc.) niż jej pogorszenie (21,8 proc.). Poprawy sytuacji ogólnej przedsiębiorstw w tym półroczu oczekiwać należy również w branżach: hobby i rozrywka oraz komputery i internet. Firmy z tych branż częściej przewidują poprawę sytuacji (hobby i rozrywka - 33,3 proc., komputery i internet - 29,2 proc.) niż pogorszenie (hobby i rozrywka - 30,3 proc., komputery i internet - 27,4 proc.).

Negatywne zmiany w nadchodzących 6 miesiącach nastąpią w największym stopniu w branżach: transport i spedycja, odzież i obuwie oraz poligrafia i wydawnictwa. Badania ujawniły, że w tych dziedzinach znacznie częstsze są prognozy pogorszenia się sytuacji (transport i spedycja - 40 proc., odzież i obuwie - 43,8 proc., poligrafia i wydawnictwa - 50 proc.) niż jej poprawy (transport i spedycja - 16 proc., odzież i obuwie - 16,4 proc., poligrafia i wydawnictwa - 10,5 proc.).

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 044) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.