Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

DTW Logistics: 70 procent naszych klientów na Śląsku to e-commerce

DTW Logistics, polski operator logistyczny specjalizujący się w logistyce kontraktowej, transporcie i spedycji międzynarodowej podsumował roczną działalność swojego śląskiego magazynu w Będzinie. Obecnie 70 proc. firm korzystających z usług operatora w tym magazynie, to małe i średnie przedsiębiorstwa z branży e-commerce. Rozwój DTW Logistics wpisuje się we wzrostową tendencję rynku usług magazynowych w tym regionie Polski.

DTW Logistics: 70 procent naszych klientów na Śląsku to e-commerce
fot. mat. pras.

W czerwcu 2017 minął rok odkąd DTW Logistics uruchomił swoje nowe centrum magazynowe w Będzinie na Śląsku. Operator w nowej lokalizacji poza obsługą linii drobnicowych świadczy też w szerokim zakresie usługi logistyki kontraktowej, w tym także usługi typu fulfillment dla firm z branży e-commerce. Obecnie przedsiębiorstwa z tej branży stanowią 70% klientów obsługiwanych przez DTW Logistics.

Początkowo dzięki dogodnej lokalizacji magazynu (w Prologis Park Będzin II w pobliżu autostrady A4 i trasy E40), DTW Logistics organizował w nim przeładunki cross-dockingowe dla ładunków krajowych. Po kilku tygodniach z tej lokalizacji wyruszały już linie drobnicowe do krajów południowej Europy, np. do Włoch. Zaś już w październiku 2016 roku został tam wdrożony pierwszy klient korzystający z usług logistyki kontraktowej. Warto też dodać, że niektórzy z klientów korzystających dotychczas z usług magazynowych i transportowych operatora w magazynie w Kopytowie k. Błonia, podzielili swój wolumen towarów przenosząc ich część do centrum w Będzinie.

Silny trend rozwoju działalności logistycznej na terenie Śląska potwierdzają także liczby. Według raportów dotyczących powierzchni magazynowych w I kwartale 2017 roku, największy popyt na powierzchnie magazynowo-produkcyjne odnotował właśnie Górny Śląsk. Zapotrzebowanie wyniosło aż 330 tys. m2, z czego znaczną część, bo aż 235 tys. m2 stanowiły nowe umowy i ekspansje.

DTW Logistics zamierza dalej rozwijać swoje usługi w tej lokalizacji. Operator zadbał, by infrastruktura będzińskiego magazynu była nowoczesna oraz zapewniała możliwość długo oraz krótkoterminowego składowania towarów – zarówno spaletyzowanych jak i niestandardowych. W magazynie wydzielono także miejsce, w którym odbywa się przygotowywanie zestawów typu display (standy promocyjne z produktami) oraz co-packing, etykietowanie, konfekcjonowanie, tworzenie zestawów promocyjnych. Zainstalowano specjalne stoły i regały służące do obsługi różnych towarów oraz zakupiono urządzenia umożliwiające sporządzanie nowych etykiet - specjalne drukarki, a także foliarko-obkurczarki tunelowe czy zgrzewarki kloszowe do zabezpieczania produktów.

Istotnym elementem rozwoju śląskiego centrum magazynowego było również wdrożenie platformy IT, która wcześniej była uruchomiona w magazynie DTW Logistics w Kopytowie. Platforma umożliwiła szybką integrację z systemami klientów, biorącymi udział w procesach realizacji zamówień, tj.: e-sklepy, systemy drop-shippingowe, księgowo-magazynowe, kurierskie, czy też płatności elektronicznych (PayU, DotPay itp.). Dzięki temu DTW Logistics jest w stanie zapewnić usługi fulfillmentowe dla branży e-commere.

więcej informacji:

DTW Logistics RSS ALERT    /    Marcin Dudek RSS ALERT    /    logistyka RSS ALERT    /    magazyny RSS ALERT    /    rynek magazynowy RSS ALERT    /    rynek magazynowy w Polsce RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.23.176.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.