Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Duzi gracze FMCG nie inwestują w ekologiczne opakowania na szeroką skalę

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-04-2014, 12:03
Duzi gracze FMCG nie inwestują w ekologiczne opakowania na szeroką skalę
Joanna Aleksandrowicz, New Business & PR Director w Czteryczwarte Brand Design

- W designie opakowań ekologia manifestuje się na trzech poziomach, tzw. zasada 3R, czyli reduce, refuse i recycle. Kluczowe jest tutaj powtórne wykorzystanie materiałów, możliwość wielokrotnego użycia także poprzez multiplikację funkcji, projektowanie umożliwiające przetworzenie materiałów, ograniczanie zużycia surowców, energii, wody, ograniczenie zanieczyszczenia poprzez mniejszą produkcję odpadów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Joanna Aleksandrowicz, New Business & PR Director w Czteryczwarte Brand Design, agencji projektującej opakowania.

Jak komentuje Joanna Aleksandrowicz, marka, która ma ekologiczne opakowanie, powinna mieć też wpisaną ekologię w swoją strategię. - Istnieje kilka sposobów na dokonanie takiego zabiegu. Można połączyć ją z tzw. brand experience (jak zgniatalna butelka Kropla Beskidu lub ekologiczne, reutylizowalne opakowanie butów Puma), można też stworzyć wariant lub submarkę w swoim portfolio. Inne strategie to współpraca z jakąś marką ekologiczną, jak WWF czy Klub Gaja, organizacja akcji PR-owych (pszczoły Kujawskiego) lub prowadzenie sponsoringu istniejących akcji lub działań. We wszystkich tych przypadkach idea eko powinna być w sposób przemyślany połączona z marką - dodaje ekspertka.

- Zdarzyło nam się uwzględniać proekologiczne oczekiwania przy pracy dla produktów niszowych, ale jako agencja nie spotkaliśmy się z takim briefem w przypadku dużych marek FMCG. Wiemy jednak, że tego typu projekty są prowadzone na skalę światową, więc bardzo liczymy na to, że zaczną już niedługo docierać i do nas - mówi.

- Oczywiście warto pamiętać, że ekoliczne opakowania są z reguły o wiele droższe od tych zwykłych - dodaje.

Czytaj także: Polacy chętnie wybierają produkty w opakowaniach, które mogą być recyklingowane 

Cisowianka pracuje nad całkowicie biodegradowalnym tworzywem na opakowania 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH