Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Duży producent private labels zadebiutuje na GPW

  • Autor: PAP
  • Data: 22-03-2012, 19:36

Global Cosmed, firma produkująca kosmetyki i wyroby chemii gospodarczej złożyła w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny i planuje publiczną ofertę akcji w czerwcu. Z emisji spółka chce pozyskać kilkanaście milionów złotych, które przeznaczy na rozbudowę zaplecza produkcyjnego i magazynowego - poinformowała PAP prezes Ewa Wójcikowska. Spółka liczy, że jej wyniki finansowe będą nadal rosły w wysokim tempie w kolejnych latach.

"Termin emisji będzie zależał od tempa prac KNF i myślimy o czerwcu, a jeśli nie uda się w czerwcu to zastanowimy się nad nowym terminem, prawdopodobnie po wakacjach (...) Jeśli chodzi o emisję, to będzie to zdecydowanie mniejszościowy pakiet, ale nie mogę zdradzić nic więcej" - powiedziała w rozmowie z PAP Wójcikowska.

"Z emisji chcemy pozyskać kilkanaście milionów złotych i przeznaczyć je na rozbudowę zaplecza produkcyjnego i magazynowego firmy. Wszystkie środki na inwestycje będą pochodziły z IPO. Rozbudowa zaplecza na pewno nie zakończy się w tym roku. Planujemy, że nastąpi to do końca pierwszego kwartału 2014 roku" - dodała.

Spółka, która sprzedaje swoje produkty w kilkunastu krajach europejskich, a ok. 24 proc. jej sprzedaży pochodzi z eksportu, liczy że ten poziom w strukturze sprzedaży będzie rósł nadal w kolejnych latach.

"Intensywnie pracujemy nad rozwojem rynku polskiego, ale też niemieckiego, gdzie mamy bardzo duże przyrosty sprzedaży. Jesteśmy obecni w kilkunastu krajach Europy. Najbardziej intensywnie rozwija nam się sprzedaż na rynku niemieckim. W pierwszym półroczu 2011 roku sprzedaż eksportowa stanowiła ok. 24 proc. całości sprzedaży, w 2010 roku było to niecałe 20 proc., a rok wcześniej 14 proc. Jak widać jest tu silna tendencja zwyżkowa i zakładamy, że udział ten będzie nadal rosnąć" - powiedział prezes.

W latach 2008-2010 zysk netto Global Cosmed zwiększył się ponad 3,5-krotnie do 4,8 mln zł z z 1,3 mln zł. Przychody spółki w 2010 roku wzrosły o 12 proc. r/r do 79,8 mln zł.

W pierwszej połowie 2011 r. Global Cosmed zwiększył przychody o 32 proc. r/r do 51,2 mln zł, a zysk netto wzrósł o 41 proc. do 3,1 mln zł. Prezes nie chciała jeszcze podać wyników za cały 2011 rok, ale powiedziała, że w kolejnych latach dynamika wzrostu wyników finansowych będzie nadal wysoka.

"Jeśli chodzi o nasze wyniki to mamy takie założenia, że w kolejnych latach również będzie wysoka dynamika wzrostu" - powiedziała PAP Wójcikowska.

Global Cosmed ma silną pozycję w segmencie private labels, czyli produktów sprzedawanych pod markami sieci handlowych i w strukturze sprzedaży Global Cosmed segment ten stanowi ok. 50 proc. sprzedaży. Do głównych odbiorców spółki należą krajowe i międzynarodowe sieci operujące na rynku polskim i niemieckim, w tym m.in. Biedronka, Lidl, Tesco, Aldi, Norma, Spar i Kaufland.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH