Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Dygitalizacja - trendy, które zmieniają biznes

Rewolucja cyfrowa trwa. Firmy zmuszone są do adaptacji i rozwoju w dziedzinie łączności cyfrowej, automatyzacji, sztucznej inteligencji, miniaturyzacji i personalizacji. Globalna organizacja GS1 zbadała, jak trendy i innowacje wpłyną na naszą pracę i życie.

Dygitalizacja - trendy, które zmieniają biznes
fot. materiały prasowe

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 28-06-2019, 13:52

Analizując działania biznesowe obejmujące różne sektory przemysłu, Rada ds. Innowacji GS1, w skład której wchodzą przedstawiciele największych światowych firm, m.in. Johnson & Johnson czy Procter & Gamble, zidentyfikowała najważniejsze bieżące i krótkookresowe trendy biznesowe, wśród których znajdują się:

- Bezpieczeństwo i ochrona danych
- Identyfikowalność produktów
- Zrównoważony rozwój
- Logistyka i usługi na żądanie
- Automatyzacja i Smart Everything
- Konsumenci w centrum uwagi
- Masowa personalizacja

Rynek bezpieczeństwa cybernetycznego przekracza już 100 miliardów USD i ma przekroczyć 200 miliardów USD do 2021 roku. Prezes Rady Innowacji GS1, Sanjay Sarma, profesor inżynierii mechanicznej z Massachusetts Institute of Technology, komentuje raport: „Więcej danych oznacza więcej szans na dialog z konsumentami.”

Identyfikowalność produktów ma kluczowe znaczenie dla zrównoważonego rozwoju. Coraz bardziej świadomi konsumenci chcą bowiem wiedzieć, nie tylko gdzie został wyprodukowany zakupiony przez nich produkt, ale także jaką drogę przebył zanim trafił na sklepowe półki.

- Zrównoważony rozwój dzieje się naprawdę... Coraz więcej firm traktuje to poważnie i rozumie, że ich reputacja w kwestiach środowiskowych i społecznych jest coraz ważniejsza dla konsumentów – mówi Pallaw Sharma, wiceprezes Johnson & Johnson, Członek Rady Innowacji GS1.

Przy prawie dwóch trzecich ludności mieszkającej w ośrodkach miejskich, a szacuje się, że nastąpi to do 2050 r., rosną oczekiwania konsumentów związane z usługami i dostawą na żądanie. Ponadto firmy typu business-to-business (B2B) dążą do zmniejszenia zapasów i usprawnienia procesów, aby lepiej służyć konsumentom. Zwiększenie wydajności przy dostawach na żądanie wymaga coraz większej automatyzacji w procesach transportu i logistyki. Usługi oparte na lokalizacji, aplikacje geolokalizacyjne, takie jak What3Words, oraz układy globalnego systemu pozycjonowania (GPS) w smartfonach i samochodach ułatwiają znalezienie innych, gdziekolwiek by się nie znajdowali, co tworzy nowe możliwości w zakresie dostaw produktów i usług na żądanie.

- Wraz z urbanizacją rosną oczekiwania klientów związane z usługami dostawczymi i udogodnieniami – podsumowuje Milan Turk, Jr., Managing Director w Procter & Gamble, Członek Zarządu Rady Innowacji GS1.

więcej informacji:

GS1 RSS ALERT    /    GS1 Polska RSS ALERT    /    dygitalizacja RSS ALERT    /    cyfryzacja RSS ALERT    /    cyfryzacja gospodarki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.13.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.