REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dynamika rozwoju CFM w drugiej połowie 2010 r. powinna wynieść do 15 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-01-2010, 11:05
Dynamika rozwoju CFM w drugiej połowie 2010 r. powinna wynieść do 15 proc.

Kiedy w minionym roku kurczył się rynek leasingu, liczba pojazdów wynajmowanych długoterminowo wzrosła o ok. 6-8 proc. Dynamika rozwoju CFM w drugiej połowie 2010 r. powinna wynieść już 10-15 proc.

REKLAMA

- W porównaniu z państwami z Europy Zach. to dość dobry wynik, ponieważ globalny kryzys obszedł się z polską gospodarką dość łagodni. Jednak outsourcing flot samochodowych nie jest u nas jeszcze tak rozpowszechniony jak na zachodzie - mówi Konrad Karpowicz, członek zarządu i dyrektor handlowy Masterlease Polska.

Jeszcze w drugiej połowie 2008 roku , tuż przed krachem na światowych rynkach finansowych, wciąż ponad połowa z 3,8 milionów firm w Polsce preferowała kupno auta ze środków własnych. W „starej" Unii Europejskiej proporcje są odwrócone. Tam większość firm (zarówno dużych, jak i mniejszej wielkości) woli brać auta w leasing lub wynajem długoterminowy, traktując je jako narzędzie w biznesie.

Ale polski rynek szybko dojrzewa i zachowania klientów upodabniają się do zachodnich. Jeszcze w 2002 r., jak wynika z badań Karella Research, z wynajmu długoterminowego korzystało zaledwie 800 firm, w 2005 r. - 3,5 tys., a dziś już 14 tys. W tym czasie dynamika ulegała wprawdzie mniejszym lub większym wahaniom, ale trend się nie zmienił. Coraz więcej menedżerów woli użytkować niż posiadać na własność auta.

Tego typu podejście mijający kryzys upowszechnił skuteczniej niż niejedna dotychczasowa kampania promocyjna. Pod koniec 2008 r. w ramach długoterminowego wynajmu użytkowano 124 tys. aut (ponad 15 proc. rynku CFM kontroluje Masterlease), a 12 miesięcy później ok. 131-133 tys., a więc o 6-8 proc. więcej mimo niepewnej sytuacji na rynkach finansowych i w przepisach podatkowych.

W najbliższych latach powinno być jeszcze lepiej. - Korporacje, których lokalne spółki przeszły w kilku czy kilkunastu krajach na wynajem długoterminowy, mogą zaoszczędzić rocznie miliony euro - dodaje Konrad Karpowicz. Spore oszczędności, choć najbardziej wymierne, to jednak nie jedyne korzyści.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH