REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor ARR: KE zwiększa budżet na działania promocyjno-informacyjne dla żywności

  • Autor: www.sadyogrody.pl
  • Data: 07-12-2015, 13:00
Dyrektor ARR: KE zwiększa budżet na działania promocyjno-informacyjne dla żywności
Marzena Trajer, Dyrektor Biura Analiz i Programowania Agencji Rynku Rolnego/ fot. PTWP

- W działalności eksportowej szczególne znaczenie decydujące o zaistnieniu na danym rynku zarówno unijnym, jak i światowym ma dostęp do informacji i prowadzenia działań promocyjnych. W związku z koniecznością dywersyfikacji naszych rynków zbytu i poszukiwania nowych odbiorców są to obecnie bardzo ważne działania - mówiła Marzena Trajer, Dyrektor Biura Analiz i Programowania Agencji Rynku Rolnego, podczas debaty „Rynek owoców i Warzyw” na konferencji „Sady i Ogrody na Narodowym”.

REKLAMA

Wraz z liberalizacją handlu zagranicznego produktami rolno-spożywczymi przy rosnącej konkurencji, działania promocyjne nabierają coraz większej wagi i stają się coraz bardziej pilne – powiedziała Marzena Trajer.

Dodała, że w przypadku działalności eksportowej koszty zdobywania informacji o rynkach i promocji z pewnością przekraczają możliwości pojedynczych firm, szczególnie tych małych i średnich. - Firmy te również stanowią bardzo duży odsetek w strukturze podmiotowej przetwórstwa rolno-spożywczego. Dlatego konieczne jest wspieranie tego obszaru zarówno środkami budżetowymi, które pochodzą z budżetu UE, a także z krajowego – zaznaczyła prelegentka.

- Jeżeli chodzi o wspieranie promocji to ten kierunek wpisuje się w nową politykę na lata 2014-2020. W polityce tej założono wzrost nakładów na promocje, przyjęto również nową strategię. Od akcesji Polski do Unii Europejskiej, Agencja Rynku Rolnego wspiera producentów żywności, poprzez współfinansowanie branżowych kampanii promocyjnych na unijnym rynku w ramach mechanizmu „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych” wybranych produktów rolnych. Od maja 2014 na realizację 9 kampanii promocyjno-informacyjnych, które dotyczyły rynku owoców, warzyw oraz sosów KE przeznaczyła blisko 29 mln euro – poinformowała Trajer.

Dodała, że Komisja Europejska zwiększyła budżet na działania promocyjno-informacyjne ze 111 mln euro w 2016, tak aby w roku 2019 osiągnąć poziom 200 mln euro dla całej Unii. - Od 2015 roku również zgodnie z nowelizacja ustawy o Agencji Rynku Rolnego będą prowadzone działania finansowane z budżetu krajowego na rzecz wspierania rozwoju współpracy handlowej sektora rolno-spożywczego. To oczywiście jest w ścisłej współpracy z wydziałami promocji handlu i inwestycji Ambasad oraz Konsulatów Generalnych Rzeczypospolitej Polskiej – podsumowała.

Czytaj więcej na www.sadyogrody.pl.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH