Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor ARR: Promocja żywności w USA musi być wielopłaszczyznowa

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 19-06-2012, 15:10
Dyrektor ARR: Promocja żywności w USA musi być wielopłaszczyznowa
Piotr Kondraciuk, dyrektor Biura Promocji Żywności ARR

Organizując promocję żywności na rynku amerykańskim trzeba uwzglednić pisma kulinarne i kanały telewizyjne o tej tematyce. Targi to nie wszystko - powiedział serwisowi portaspożywczy.pl Piotr Kondraciuk, dyrektor Biura Promocji Żywności ARR.

Trzeba pamiętać, że coraz modniejsze w Polsce i Europie kanały i programy kulinarne powstały właśnie w USA i nadal są tu bardzo popularne. Prezentując w takich mediach, np. miód pitny, który jest tu praktycznie nie znany poza Polonią, miałby szansę zaistnieć na rym rynku i wyjść poza polskich odbiorców.

Dyrektor Kondraciuk podkreśla, że wchodząc w wyspecjalizowane media skierowane do konkretnych grup odbiorców można osiągnąć dobre wyniki promocyjne. - Należy ukierunkować kampanię na nasze specjalności produktowe. Oczywiście obecność targach spożywczych jest jak najbardziej pożądana i potrzebna aby dotrzeć do pośredników, ale także duży nacisk trzeba położyć na dotarcie do konsumentów. Moim zdaniem nie mamy powodów wstydzić się naszych produktów - mówi Piotr Kondraciuk.

- Pojawia się kwestia dopasowania naszych działań do imprez, na których się pojawiamy. Fancy Food to targi nastawione na różne ciekawostki kulinarne. Wydawałoby się, że kuchnia amerykańska nie kojarzy się ze zbytnim wyrafinowaniem, ale tutaj zaskakuje i to bardzo pozytywnie - podkreśla szef promocji ARR.

Ciekawą sprawą jest fakt, iż amerykanscy wystawcy nie dbają nadmiernie o wystrój ekspozycji, ale za to obsługa stoiska jest maksymalnie aktywna i zachęca do próbowania swoich produktów. - Podstawą działalności każdego stoiska jest danie możliwości spróbowania oferowanych prouktow. Polska branża mięsna, która się tutaj wystawia, robi to w dobry sposob, natomiast pozostałe firmy mają z tym spore problemy. Trzeba jednak zauważyć, że nie tylko nasze firmy zachowują się tutaj zbyt biernie. W podobny sposób prezentują się Grecy czy Włosi. To jest dla nas lekcja do odrobienia - puentuje Kondraciuk.

Targi żywności Fancy Food Show to jedna z największych i najstarszych tego typu imprez. Zazwyczaj odbywają się w Nowym Jorku, ale w tym roku wyjątkowo w Waszyngtonie. Impreza potrwa do wtorku. Uczestniczy w niej kilka tysięcy firm z całego świata.

Wymiana handlowa produktami spożywczymi między Polską a USA jest niewielka, ale wciąż rośnie. W 2011 r. wyeksportowano żywność za 209,7 mln euro, zaś sprowadzono - za 188 mln euro. Nadwyżka eksportu nad importem wyniosła w ubiegłym roku 21,7 mln euro, podczas gdy w 2010 r. saldo wymiany było ujemne i wyniosło ok. 9 mln euro. Do USA wyeksportowano przede wszystkim szynkę wieprzową (przetworzoną lub konserwową), wódkę, przetworzone ryby (w tym śledzie), filety rybne, gluten pszenny oraz wyroby czekoladowe. Natomiast z USA sprowadzamy głównie makuchy z ekstrakcji oleju sojowego, nieprzetworzony tytoń oraz wino ze świeżych winogron.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH