Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Asseco BS: Znamy prawie wszystkich przedstawicieli handlowych z branży FMCG

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-12-2013, 14:27
Dyrektor Asseco BS: Znamy prawie wszystkich przedstawicieli handlowych z branży FMCG
Tomasz Kaznowski, dyrektor Działu Utrzymania Systemów Mobilnych w Asseco Business Solutions

Pracujemy z kilkudziesięcioma liderami rynku FMCG w naszym kraju. Sieci przedstawicielskie są dla nich bardzo istotnym aspektem działalności. Można powiedzieć, że przedstawiciele handlowi tych firm są obecnie pierwszoplanowymi aktorami w procesie sprzedażowym - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Kaznowski, dyrektor Działu Utrzymania Systemów Mobilnych w Asseco Business Solutions.

Dlaczego uważa Pan, że utrzymanie systemów SFA powinno być przedmiotem większej uwagi producentów FMCG?

Podam na początek taki przykład. Dzwoni do nas rano przedstawiciel handlowy, z informacją że jego tablet, na którym pracuje system SFA, nie działa prawidłowo. Oznacza to, że musi on w jak najkrótszym czasie dostać odpowiednio skonfigurowane urządzenie zastępcze, zawierające historię jego pracy (kontakty, wizyty, sprzedaż, itd.). Jeżeli przytrafi się to naszemu jednemu pracownikowi, jesteśmy w stanie łatwo opanować taką sytuację. Ale jeśli zarządzamy kilkusetosobową siecią przedstawicieli terenowych, rozwiązanie podobnych problemów na znacznie większą skalę zaczyna być trudniejsze. Na tym prostym przykładzie widać zatem, że kwestia efektywnej obsługi serwisowej rozbudowanych sił sprzedaży jest sprawą naprawdę niebanalną.

A o tego typu zdarzeniach niestety wielu przyszłych użytkowników (klientów) rozwiązań SFA nie myśli. Przy wyborze systemu biorą pod uwagę przede wszystkim funkcje aplikacji, atrakcyjność i ergonomiczność interfejsu, a czasem po prostu wyłącznie najniższą cenę. Nad utrzymaniem i serwisem, w pełnym tego słowa znaczeniu zastanawia się niewielu, mylnie zakładając że u wszystkich dostawców systemów SFA wygląda to podobnie. A tak przecież nie jest. Nie każdy producent IT posiada odpowiednie zasoby i kompetencje, by zapewnić swoim klientom łatwy kontakt i szybkie rozwiązanie problemów. W przypadku choćby wspomnianego uszkodzonego sprzętu, powinien dostarczyć zastępczy egzemplarz najpóźniej w ciągu jednego dnia roboczego!

I o to właśnie chodzi, mając na myśli prawidłowe utrzymanie systemów. Pomoc musi nadejść praktycznie od razu, by jak największa grupa naszych pracowników terenowych mogła z powodzeniem każdego dnia uruchamiać swój system mobilny na sprawnym urządzeniu, szybko replikować dane i ruszać w teren. A jeśli mamy kilkudziesięciu, kilkuset czy kilka tysięcy handlowców, zawsze mogą przecież pojawić się mniejsze lub większe komplikacje związane z wykorzystywanym rozwiązaniem.

Asseco Business Solutions posiada ponad 20 tysięcy użytkowników systemów mobilnych w wielu krajach Europy. Można powiedzieć, że w samej tylko Polsce znacie chyba już wszystkich handlowców z branży FMCG?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 876) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH