REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Asseco Business Solutions: Polskie firmy nie powinny mieć kompleksów

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-12-2012, 13:03
Dyrektor Asseco Business Solutions: Polskie firmy nie powinny mieć kompleksów
Łukasz Potrzyszcz, dyrektor Działu Wdrożeń Systemów Mobilnych i Platformy Connector w Asseco Business Solutions

Polskie firmy nie powinny mieć kompleksów. Duża część z nich posiada bowiem bardzo nowoczesne rozwiązania informatyczne, praktycznie wspierające dobrze zaprojektowane procesy biznesowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Łukasz Potrzyszcz, dyrektor Działu Wdrożeń Systemów Mobilnych i Platformy Connector w Asseco Business Solutions.

REKLAMA
- W jakim kierunku zmierza ewolucja systemów mobilnych dla branży FMCG? Co przyniesie przyszły rok?

- Systemy SFA zmieniają się adekwatnie do zmian zachodzących na rynku, na którym są wykorzystywane. Od jakiegoś czasu obserwujemy tutaj przede wszystkim zmianę roli, jaką w procesie sprzedaży powierza się przedstawicielom handlowym. Jeszcze kilka lat temu głównym zadaniem handlowców było zebranie (i przesłanie do realizacji) zamówienia w sklepie. Obecnie coraz ważniejsze stają się działania związane z kompleksowym zarządzaniem sprzedażą przez przedstawiciela handlowego na przydzielonym mu terenie. Handlowcy zaczynają przejmować takie obowiązki, jak tworzenie i utrzymywanie standardu ekspozycji towaru, budowanie ofert promocyjnych, ewidencja informacji na temat potrzeb danego punktu sprzedaży czy wręcz funkcja edukacyjna oraz doradcza (jak np. zarządzać całą kategorią) wobec klientów. Rola przedstawiciela terenowego ewoluowała zatem - ze sprzedawcy do opiekuna klienta, czyli tzw. (ang.) sales developera. Jest to pracownik, który nie tylko (jak kiedyś) przyjmuje zamówienia i odpowiada za ich dystrybucję do hurtowni, ale który odpowiada także za budowanie długofalowej współpracy ze sklepami (punktami sprzedaży) i realizację celów sprzedażowych.

Tak znacząca zmiana roli sił terenowych i ich udziału w sprzedaży wymusiła naturalne zmiany w systemach mobilnych, czyli podstawowych narzędziach pracy handlowców. Korzystając obecnie z systemu mobilnego klasy SFA przedstawiciel handlowy producenta musi mieć bieżący dostęp między innymi do takich danych, jak aktualna oferta (w tym promocyjna) własnej firmy, oferty i stany magazynowe dystrybutorów współpracujących z danym sklepem, poziom realizacji zebranych wcześniej zamówień czy wreszcie aktualny stan realizacji zadanych celów sprzedażowych (w oparciu o rzeczywiste dane sellout'owe). Ponadto, trendem rozwijanym w systemach mobilnych jest stale zwiększający się zakres integracji aplikacji SFA z systemami zewnętrznymi (zarówno producenta, jak i współpracujących dystrybutorów). Oprócz tego program powinien umożliwiać także dokonywanie prezentacji (obecnie multimedialnych) oferty produktowej, materiałów edukacyjnych, standardów ekspozycyjnych, itp.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH