Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Asseco Business Solutions: Spowolnienie gospodarcze to dobry czas na wdrożenia IT

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-08-2012, 15:38
Dyrektor Asseco Business Solutions: Spowolnienie gospodarcze to dobry czas na wdrożenia IT
Marcin Guzowski, dyrektor ds. innowacji w Asseco Business Solutions

Duże przedsiębiorstwa, a zwłaszcza liderzy nie zwijają żagli w czasach kryzysu, tylko budują kolejny maszt, który pozwoli szybciej płynąć gdy już wszyscy żagle podniosą.- podkreśla w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marcin Guzowski, dyrektor ds. innowacji w Asseco Business Solutions.

- Czy wraz ze spowolnieniem gospodarki producenci żywności tracą zapał do wprowadzania zmian i wdrażania nowych technologii IT?

- Można powiedzieć, że duże przedsiębiorstwa, a zwłaszcza liderzy nie zwijają żagli w czasach kryzysu, tylko budują kolejny maszt, który pozwoli szybciej płynąć gdy już wszyscy żagle podniosą. Mali przedsiębiorcy najczęściej mają odmienną strategię - w czasach spowolnienia przede wszystkim walczą o przetrwanie. Niezależnie od tego, czy celem jest zdobycie przewagi nad konkurencją czy po prostu utrzymanie się na rynku - przedsiębiorstwom niezmiennie potrzebne są inwestycje w narzędzia IT. Paradoksalnie, w czasach spowolnienia zarządy dużych firm dają zielone światło nawet dla niemałych inwestycji. Firmy myślące strategicznie tworzą rezerwy na trudniejsze czasy, które można wykorzystać na inwestycje, gdy rynkowe koszty takich projektów są relatywnie najniższe (dostawcy rozwiązań IT mają silną presję na obniżanie cen). Bezdyskusyjnym warunkiem jest jednak, by były to rozwiązania przynoszące konkretne korzyści biznesowe dla przedsiębiorstwa, czyli oszczędności lub zwiększony przychód. Małe firmy naturalnie skupiają się na oszczędnościach - są zaineresowane choćby dogłębną kalkulacją kosztów w procesie produkcji czy transporcie. Duże firmy mogą natomiast powalczyć o dodatkową sprzedaż, np. wprowadzając nowe internetowe i mobilne kanały dotarcia do konsumenta.

- Zatem rynek nie stoi w miejscu...

- Dostrzegalnie rośnie na nim rola finalnego konsumenta, który jest coraz bardziej świadomy, ceniący wysoką jakość oraz zaadoptowany do nowych technologii m.in. mobilnych, internetowych czy mechanizmów społecznościowych. Wszystkie firmy działające w branży spożywczej będą musiały nauczyć się patrzeć na swoje produkty oraz swoją działalność z perspektywy takiego konsumenta. Inaczej w perspektywie kilku lat nie będą osiągały zadowalających wyników.

- W drugiej połowie roku zainteresowanie podpisywaniem umów na wdrożenia IT zazwyczaj rośnie. Czy tak będzie również w tym roku?


- Ewentualnego wzrostu zainteresowania firm spożywczych spodziewamy się tylko w takie rozwiązania, które wprowadzają oszczędności lub towarzyszą nowym perspektywom przychodowym. Nie spodziewamy się natomiast wzrostu zainteresowania inwestycjami, które będą miały charakter technologiczny czy będą się wiązały wyłącznie z wdrożeniem nowszych wersji już posiadanych kategorii systemów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 126) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH