REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Bibby FS: Firmy szybciej upominają się o zaległe należności

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 19-06-2013, 11:10
Dyrektor Bibby FS: Firmy szybciej upominają się o zaległe należności
Krzysztof Kuniewicz, dyrektor generalny Bibby Financial Services

Polscy przedsiębiorcy nadal mają duże problemy z terminowym odzyskiwaniem należności. Z V edycji ogólnopolskiego badania małych i średnich firm Bibby MSP Index wynika, że problem opóźnień w otrzymywaniu wpłat wynikających z faktur dotyka obecnie blisko 83 proc. firm. W październiku 2012 roku nieterminowe wpłaty stanowiły kłopot dla 75 proc. ankietowanych przedsiębiorstw.

REKLAMA

Trudności z odzyskaniem należności wpływają na zmiany w zachowaniu przedsiębiorców. Obecnie szybciej upominają się oni o zaległe pieniądze. Jeszcze w pierwszym kwartale ubiegłego roku większość badanych nie podejmowała działań, jeśli opóźnienie wynosiło 30 dni. Obecnie dla 74 proc. firm termin widniejący na fakturze stanowi sygnał, by po jego upływie od razu upomnieć się o zapłatę.

- Spowolnienie gospodarcze spowodowało, że przedsiębiorcy coraz mniej tolerują niesolidnych płatników - mówi Krzysztof Kuniewicz, dyrektor generalny Bibby Financial Services, firmy, która monitoruje sytuację finansową swoich klientów oraz ich kontrahentów.

W jaki sposób małe i średnie firmy radzą sobie z zatorami płatniczymi? Podstawą jest telefoniczne i mailowe przypominanie o zaległych płatnościach - tak robi już 77 proc. ankietowanych przedsiębiorców. Coraz więcej firm korzysta jednak także z dodatkowego zabezpieczenia, jakim jest sprawdzenie finansowej wiarygodności kontrahenta w bazie dłużników. Z takiej możliwości korzysta aż 23 proc. badanych więcej, niż jeszcze pół roku temu. O 14 proc. firm więcej potwierdza na bieżąco wysokość sald.

- Obecnie przyzwyczajenie do zatorów płatniczych ustępuje dbałości o własny biznes. Przedsiębiorcy coraz szybciej upominają się o pieniądze, bo nie chcą, by problemy z wypłacalnością dłużników przenosiły się na ich firmy - komentuje Krzysztof Kuniewicz.

Jednocześnie groźba kryzysu sprawiła, że przedsiębiorcy rzadziej odmawiają wykonania kolejnego zlecenia dla klienta, który zalega z płatnościami. Na taki krok obecnie decyduje się, co prawda, 41,6 proc. badanych przedsiębiorstw, ale w poprzednim badaniu wynik ten wynosił aż 53 proc.
Badanie Bibby MSP Index przeprowadzane jest dwa razy w roku w formie wywiadów telefonicznych na ogólnopolskiej, reprezentatywnej grupie małych i średnich firm. Badanie nie obejmuje mikrofirm (zatrudniających do 10 osób). Autorskie badanie Bibby Financial Services realizuje firma Keralla Reserach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 526) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH