Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Carrefour: Outsoursing systemu logistycznego pozwala na oszczędności

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 28-01-2013, 13:30
Dyrektor Carrefour: Outsoursing systemu logistycznego pozwala na oszczędności

Carrefour opiera swój system logistyczny na współpracy z partnerami zewnętrznymi. Koordynacja transportu, systemy informatyczne kierujące procesem zamówień oraz optymalizacja kosztów logistycznych są zarządzane centralnie. Rozwiązanie zakładające oparcie systemu logistycznego na współpracy z partnerami zewnętrznymi pozwala na daleko idące oszczędności - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Francois Mir, Dyrektor Supply Chain i Organizacji & Systemów Carrefour Polska.

Jak podkreśla, gdy okresowo nie ma wysokiego zapotrzebowania na usługi transportowe, Carrefour nie musi ponosić kosztów utrzymania całej floty. Daje to firmie dużo większą elastyczność oraz pozwala lepiej zorganizować dostawy towarów do sklepów w szczytach handlowych i podczas sezonowych zmian trendów konsumenckich. - Możliwość współpracy z kilkoma partnerami transportowymi pozwala Carrefour na konkurencyjne warunki cenowe w stosunku do sumy kosztów utrzymywania własnej floty transportowej. Z uwagi na złożoność tej współpracy, opiera się ona na długoterminowych kontraktach - mówi Francois Mir.

Systemy logistyczne sieci handlowych należą do najbardziej złożonych. W handlu wszystkie kanały dystrybucji muszą ze sobą spójnie współgrać, by podczas transportu zagwarantować pełne bezpieczeństwo produktom żywnościowym. System logistyczny Carrefour należy do jednego z najbardziej nowoczesnych w Polsce, zapewnia sprawne funkcjonowanie i koordynację pracy wielu podmiotów, do których należą producenci i dostawcy, magazyny, sklepy zamawiające towar oraz firmy odpowiedzialne za transport.

- W całym procesie zaopatrzeniowym Carrefour Polska, fundamentalną rolę odgrywa tzw. „zasada trzech": na czas, w dobrej cenie i wysokiej jakości. Właściwy przebieg procesu dystrybucji produktów oferowanych w Carrefour wymaga odpowiedniej koordynacji na etapach planowania, realizowania i kontrolowania. Niskie ceny i szeroki asortyment odpowiadający zróżnicowanym gustom klientów dowodzą skuteczności opracowanych i wdrożonych rozwiązań z zakresu logistyki - mówi dyrektor Mir.

W jego opinii, z uwagi na zastosowane rozwiązania i minimalizację czasu dostawy od producenta do sklepu, system logistyczny Carrefour Polska wyznacza standardy dla sieci handlowych. Pod logo Carrefour Polska działa dziś w Polsce ponad 500 placówek w różnych formatach handlowych. Należą do nich hipermarkety, supermarkety oraz sklepy franczyzowe na terenach miejskich i wiejskich. Dział logistyki Carrefour zajmuje się zorganizowaniem dostaw towarów do wszystkich sklepów należących do sieci. Jest to system rozbudowany i niezwykle zaawansowany, gdyż dostarczenie klientom towaru wysokiej jakości w możliwie najatrakcyjniejszej cenie jest dziś warunkiem rynkowego sukcesu firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • MCB.Warszawa 26-11-2014, 18:59:
Regały do wszystkich magazynów dostępne w jednym miejscu www.mcb.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.