REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Comarch SFA: Polskie firmy dopiero odkrywają gamifikację

  • Autor: Paweł Jachowski, portalspożywczy.pl
  • Data: 18-09-2013, 14:20
Dyrektor Comarch SFA: Polskie firmy dopiero odkrywają gamifikację
Fot. comarchsfa.pl

Gamifikacja to nowy trend, który pojawił na świecie się dwa-trzy lata temu, natomiast w Polsce dopiero nabiera rozpędu. Polega on na wykorzystywaniu mechaniki znanej z gier komputerowych do motywowania pracowników. Jak zdradza w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Justyna Michalczyk, dyrektor Comarch SFA, trendem tym powoli zaczynają się interesować nasze rodzime firmy.

REKLAMA

- Spodziewam się, że wiele firm w Polsce już wkrótce będzie włączało do swoich systemów motywacyjnych dla pracowników elementy gamifikacji. Zainteresowanie naszych klientów tym tematem jest bardzo duże. Aktualnie mamy bardzo wiele spotkań, na których wyjaśniamy koncepcję gamifikacji. To jest trend przyszłości i niewątpliwie stosunkowo niedrogi sposób na zwiększenie motywacji pracowników i ich zaangażowania w pracę - uważa Michalczyk.

Dyrektor Comarch SFA w rozmowie z naszym serwisem tłumaczy, na czym dokładnie polega gamifikacja. - Są to przede wszystkim programy dedykowane dla pracowników. Projekt polega na tym, że pracownicy biorą udział w jednej, wielkiej grze, która ma ich zachęcić do tego, żeby bardziej angażować się w pracy. Zadania w grze zwykle są powiązane z zadaniami, które pracownicy wykonują na co dzień, czyli na przykład w przypadku przedstawiciela handlowego dotyczą liczby zebranych zamówień albo liczby zrealizowanych akcji promocyjnych. Za te czynności pracownicy dostają punkty, które są prezentowane na specjalnym portalu, do którego dostęp mają wszyscy uczestnicy gry - opowiada Michalczyk.

Dzięki takim grom pracownicy mogą dowiedzieć się, że na przykład są lepsi od swojego kolegi pracującego w innym regionie. Dostają specjalne nagrody, choć zwykle są one wirtualne. Można ukończyć poszczególne etapy gry, rozpoczynać kolejne, dostawać wirtualne odznaczenia czy puchary.

Pracownicy niektórych firm swoimi osiągnięciami chwalić się mogą nie tylko przed kolegami z pracy, lecz przed całym światem. - Programy z elementami gamifikacji są różne, jedne zamknięte, inne otwarte. Pod tym względem dzielą się mniej więcej pół na pół. Znaczna część naszych klientów chce jednak, żeby tymi osiągnięciami można się było pochwalić na zewnątrz. Powiązanie z social mediami jest bardzo silne - komentuje Michalczyk.

Grupa Comarch dostarcza rozwiązania dla wielu firm z branży spożywczej oraz retail i FMCG. Wśród jej klientów znajdują się m.in. Tesco, Carrefour, Auchan, Coca-Cola, PepsiCo, Danone, Unilever, Heineken czy Carlsberg. Grupa kapitałowa Comarch w 2012 roku miała 883,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i zysk operacyjny na poziomie 30,8 mln zł.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH