Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Dyrektor EIT Food: Europa zwalnia w segmencie innowacji żywnościowych. Potrzebne nowe pomysły

- Innowacja jest zdecydowanie potrzebna na rynku żywności - powiedział Filip Fontaine, tymczasowy dyrektor generalny EIT Food w rozmowie z foodnavigator.com.

Dyrektor EIT Food: Europa zwalnia w segmencie innowacji żywnościowych. Potrzebne nowe pomysły
fot. unsplash.com

- Może najważniejszą rzeczą jest to, że zwalniamy w segmencie innowacji w żywności w porównaniu do reszty świata. Myślę, że jest tak ze względu na sposób, w jaki patrzymy na start-upy i nowe pomysły. Europa niechętnie przyjmuje nowe pomysły i tam właśnie EIT Food ma realną rolę do odegrania, do forsowania tych nowych pomysłów - powiedział Filip Fontaine.

Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT) został ustanowiony 10 lat temu jako organ UE, który ma się wspierać przedsiębiorczość na obszarach, na których jest najbardziej potrzebna, takich jak energia, zdrowie, klimat i żywność. Segmentem żywności zajmuje się jednostka EIT Food.

- Jeśli spojrzeć na żywność, to 99% graczy to małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP). Nie mówię tego dlatego, że MŚP nie są otwarte na innowacje - wiele z nich jest bardzo kreatywnych - ale generalnie ich budżety na badania i rozwój oraz innowacje są raczej niewielkie. Z kolei korporacje jak Nestlé i PepsiCo z dużymi budżetami, to tylko kilka procent całego rynku.

Tutaj wkracza EIT, tworząc ekosystemy innowacji, w których wszyscy gracze spotykają się, aby znaleźć rozwiązania. Według Fontaine'a, EIT ma największy wpływ na tworzenie sieci, w których duże podmioty mogą mieszać się z niewielkimi start-upami, a pracownicy akademiccy mogą spotykać się z przedsiębiorcami.

Fontaine powiedział, że trzy obszary europejskiego sektora spożywczego wymagają innowacji. - Pierwszy dotyczy zachowania konsumentów - zrozumienie i uzgodnienie z nimi tego, czym jest zdrowa żywność. Oczywiście, że musimy pracować nad redukcją tłuszczu, soli i cukru, ale jeśli nikt nie zamierza użyć tych nowych produktów,  to będzie brak efektu. Po drugie, [...] musimy sprawić, aby żywność była zdrowsza, i aby żywność była bardziej dostępna. Trzecim najbardziej ważnym obszarem są odpady żywnościowe i opakowania - powiedział dyrektor EIT.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

EIT Food RSS ALERT    /    Filip Fontaine RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT    /    start up RSS ALERT    /    startupy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.31.145
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.