Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Fiege: Branża spożywcza jest jedną z najbardziej wymagających

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 01-07-2013, 12:44
Dyrektor Fiege: Branża spożywcza jest jedną z najbardziej wymagających
Piotr Kohmann, dyrektor generalny FIEGE Polska i Ukraina

Jednym z sektorów, dla którego Fiege świadczy zaawansowane usługi logistyczne, jest branża spożywcza. Fiege w Polsce także współpracuje z firmami z tego sektora. Branża spożywcza jest jedną z najbardziej wymagających, głównie ze względu na pewne specyficzne warunki magazynowania i transportu, jak również na bardzo dużą sezonowość w skali roku i miesiąca - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Piotr Kohmann, dyrektor generalny FIEGE Polska i Ukraina.

Podkreśla, że niemal każdy operator logistyczny deklaruje swoją elastyczność, ale dopiero współpraca z firmami z branży spożywczej jest faktycznym testem na prawdziwość tych deklaracji. Poza koniecznością zapewnienia odpowiednich zasobów (pracownicy, wózki widłowe, powierzchnia magazynowa, środki transportu) dostosowanych do specyficznych wymogów oraz bardzo zmiennych wolumenów, mamy tu również do czynienia z częstymi akcjami promocyjnymi, które wymagają przygotowania bardzo dużej liczby różnorodnych zestawów promocyjnych w bardzo krótkim czasie. - Czasami oznacza to konieczność natychmiastowego „zorganizowania" kilkudziesięciu dodatkowych osób do takich akcji. Podobne wyzwanie wiąże się z zaplanowaniem dodatkowych środków transportu, zwłaszcza w okresach przedświątecznych lub w okresach typowego dla danej branży znaczącego wzrostu sprzedaży. Podobne przykłady można mnożyć - mówi dyrektor Fiege.

Zachowanie wysokiej jakości przy tak zmiennych i czasami trudno przewidywalnych okolicznościach jest swoistym certyfikatem jakości i rzetelności operatora. Kolejnym ważnym czynnikiem, który powoduje, że Fiege jako profesjonalny operator jest zainteresowany rozwojem współpracy z firmami z tej branży, jest jej stosunkowo niska podatność na okresy spowolnienia gospodarczego. Inaczej mówiąc - są to najczęściej produkty, których sprzedaż jest stabilnie rosnąca lub przynajmniej stabilna, nawet w momentach pojawienia się negatywnych zmian dotyczących zachowań konsumentów. A stabilność i pewność z zakresu współpracy to niezwykle istotna cecha z punktu widzenia operatora, bo przekłada się na stopień wykorzystania powierzchni magazynowej i środków transportowych.

Przy obsłudze klientów z branży spożywczej, niezwykle ważne są kompetencje związane z profesjonalnym systemem informatycznym, który pozwala na optymalne zarządzanie zapasem, najczęściej zgodnie z regułą FEFO (first expired - first out), zarządzenie numerami partii, statusami (np. kwarantanna), itp. - Jeżeli dodamy do tego jeszcze wiele innych wymagań związanych np. z szybkością przepływu informacji o dostawach do odbiorców, zwłaszcza w przypadku pojawienia się jakichkolwiek nieprawidłowości w czasie przewozu lub podczas przekazywania produktów, okaże się, że obsługi branży spożywczej nie można powierzyć każdemu - mówi Piotr Kohmann.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH