Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Dyrektor Fiege: Branża spożywcza jest jedną z najbardziej wymagających

Jednym z sektorów, dla którego Fiege świadczy zaawansowane usługi logistyczne, jest branża spożywcza. Fiege w Polsce także współpracuje z firmami z tego sektora. Branża spożywcza jest jedną z najbardziej wymagających, głównie ze względu na pewne specyficzne warunki magazynowania i transportu, jak również na bardzo dużą sezonowość w skali roku i miesiąca - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Piotr Kohmann, dyrektor generalny FIEGE Polska i Ukraina.

Dyrektor Fiege: Branża spożywcza jest jedną z najbardziej wymagających
Piotr Kohmann, dyrektor generalny FIEGE Polska i Ukraina

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 01-07-2013, 12:44

Podkreśla, że niemal każdy operator logistyczny deklaruje swoją elastyczność, ale dopiero współpraca z firmami z branży spożywczej jest faktycznym testem na prawdziwość tych deklaracji. Poza koniecznością zapewnienia odpowiednich zasobów (pracownicy, wózki widłowe, powierzchnia magazynowa, środki transportu) dostosowanych do specyficznych wymogów oraz bardzo zmiennych wolumenów, mamy tu również do czynienia z częstymi akcjami promocyjnymi, które wymagają przygotowania bardzo dużej liczby różnorodnych zestawów promocyjnych w bardzo krótkim czasie. - Czasami oznacza to konieczność natychmiastowego „zorganizowania" kilkudziesięciu dodatkowych osób do takich akcji. Podobne wyzwanie wiąże się z zaplanowaniem dodatkowych środków transportu, zwłaszcza w okresach przedświątecznych lub w okresach typowego dla danej branży znaczącego wzrostu sprzedaży. Podobne przykłady można mnożyć - mówi dyrektor Fiege.

Zachowanie wysokiej jakości przy tak zmiennych i czasami trudno przewidywalnych okolicznościach jest swoistym certyfikatem jakości i rzetelności operatora. Kolejnym ważnym czynnikiem, który powoduje, że Fiege jako profesjonalny operator jest zainteresowany rozwojem współpracy z firmami z tej branży, jest jej stosunkowo niska podatność na okresy spowolnienia gospodarczego. Inaczej mówiąc - są to najczęściej produkty, których sprzedaż jest stabilnie rosnąca lub przynajmniej stabilna, nawet w momentach pojawienia się negatywnych zmian dotyczących zachowań konsumentów. A stabilność i pewność z zakresu współpracy to niezwykle istotna cecha z punktu widzenia operatora, bo przekłada się na stopień wykorzystania powierzchni magazynowej i środków transportowych.

Przy obsłudze klientów z branży spożywczej, niezwykle ważne są kompetencje związane z profesjonalnym systemem informatycznym, który pozwala na optymalne zarządzanie zapasem, najczęściej zgodnie z regułą FEFO (first expired - first out), zarządzenie numerami partii, statusami (np. kwarantanna), itp. - Jeżeli dodamy do tego jeszcze wiele innych wymagań związanych np. z szybkością przepływu informacji o dostawach do odbiorców, zwłaszcza w przypadku pojawienia się jakichkolwiek nieprawidłowości w czasie przewozu lub podczas przekazywania produktów, okaże się, że obsługi branży spożywczej nie można powierzyć każdemu - mówi Piotr Kohmann.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr Kohmann RSS ALERT    /    Fiege RSS ALERT    /    logistyka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.239.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.