REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Fresh Logistics: Rynek TSL w Polsce jest stosunkowo młody i rozdrobniony

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 18-05-2012, 09:58
Dyrektor Fresh Logistics: Rynek TSL w Polsce jest stosunkowo młody i rozdrobniony
Marcin Turski, dyrektor sprzedaży w spółce Fresh Logistics

Szacuje się, że na rynku działa około stu większych operatorów - wśród nich światowe znane marki - obok kilkudziesięciu tysięcy małych przedsiębiorstw, które funkcjonują jako przewoźnicy drogowi. I ci drudzy właśnie mają przed sobą trudny orzech do zgryzienia. Nowe zasady wykonywania zawodu przewoźnika drogowego mogą spowodować rewolucje na naszych drogach - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Turski, dyrektor sprzedaży w spółce Fresh Logistics.

REKLAMA

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE),  które weszło w życie dnia  4 grudnia 2011 roku, ustanawia nowe lub modyfikuje dotychczasowe wymogi związane z wykonywaniem zawodu przewoźnika drogowego. Projekt nowelizacji ustawy o transporcie drogowym zakłada, że wymagania związane z wykonywaniem zawodu przewoźnika drogowego będą musiały zostać spełnione przez przewoźników - pod rygorem wygaśnięcia dotychczasowych uprawnień - najpóźniej do dnia 4 grudnia 2012 roku.  

Każdy z wymienionych w przepisach punktów jest niezwykle istotny dla osób, które do tej pory zajmowały się świadczeniem usług w tym sektorze. Dla przykładu wszyscy przewoźnicy powinni - na drodze umowy cywilno-prawnej - wyznaczyć „osobę zarządzającą operacjami transportowymi". Osoba taka musi oczywiście spełniać wiele wymienionych w Rozporządzeniu kryteriów np. posiadać miejsce zamieszkania na terenie Wspólnoty.  Dodatkowo, by spełnić wcześniej istniejący warunek dobrej reputacji, nie wystarczy już tylko brak sądowego zakazu wykonywania zawodu przewoźnika lub brak skazania za przestępstwo umyślne. Aktualnie nie wykaże się tym przedsiębiorca, wobec którego sąd orzekł karę za wykroczenie lub na którego nałożono karę administracyjną za poważne naruszenie przepisów wskazanych w rozporządzeniu WE 1071/2009.

Przedsiębiorstwo transportowe, podobnie tak jak było dotychczas, będzie musiało wykazać się odpowiednią zdolnością finansową. Jednak dowodem nie będzie wyłącznie roczne sprawozdanie finansowe. Bilans musi być poświadczony przez biegłego rewidenta. Innym sposobem na uwiarygodnienie sytuacji finansowej będzie zabezpieczenie w postaci gwarancji udzielonej przez bank, firmę ubezpieczeniową lub inną instytucję finansową.

Wszystkie wymienione zmiany dotyczy usługodawców niezależnie od tego, jak wielka jest skala działania ich firmy czy też jak duży tabor posiadają. Oznacza to, że firmy i przewoźnicy będą musiały przystosować się do tych wymagań inaczej z 4 grudnia br. mogą stracić możliwość wykonywania swojej działalności. A tym samym diametralnie zmienić się może rynek TSL w Polsce.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH