Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor IT w GK Specjał: Nie każdy system nadaje się dla firmy z sektora FMCG

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-11-2013, 13:15
Dyrektor IT w GK Specjał: Nie każdy system nadaje się dla firmy z sektora FMCG
(fot. PTWP)

Specyfika rynku FMCG wymusza od systemów informatycznych specyficznego działania. Nie każdy system obecny na rynku nadaję się do tego typu biznesu. Znam przykłady firm, które poprzez wybór nieodpowiednich systemów przestały być konkurencyjne na rynku - zauważa w wywiadzie dla portalspozywczy.pl Grzegorz Gawaluch, dyrektor IT w GK Specjał.

- W tym roku GK Specjał wdrożyła system Business Intelligence. W jakim celu?

- Rozwiązanie to pozwala nam na szybsze oraz bardziej precyzyjne przeprowadzanie wszelkiego typu analiz. Na ich podstawie możemy przewidywać zachowanie rynku i skuteczniej reagować na jego zmiany. To przekłada się na lepsze zarządzanie firmą.

- Z jakich innych rozwiązań IT Państwo korzystają?

- Kolejną grupą rozwiązań, które znacząco podniosły wydajność pracy to systemy WMS wdrożone w kilku oddziałach naszej firmy. Oprócz wzrostu wydajności pracy na magazynie poprawiła się także jakość i dokładność kompletowania zamówień. Znacząco zmniejszyła się ilość reklamacji. W ślad za tym wzrósł poziom zadowolenia klienta.

- Planują już Państwo kolejne inwestycje w informatykę?

- Inwestycje w IT są niezbędnym elementem w takiej organizacji jaką jest GK Specjał. Bez inwestycji w nowe technologie szybko stracilibyśmy naszą przewagę konkurencyjną. Główne inwestycje w najbliższym czasie to zwiększenie mocy obliczeniowej naszych zasobów informatycznych. W tak dynamicznie rozwijającej się firmie jest to bardzo ważny element. Nie można o nim zapominać.

- Czym się Państwo kierują przy wyborze narzędzi IT?

- Specyfika rynku FMCG wymusza od systemów informatycznych specyficznego działania. Nie każdy system obecny na rynku nadaje się do tego typu biznesu. Znam przykłady firm, które poprzez wybór nieodpowiednich systemów przestały być konkurencyjne na rynku. Dobry system informatyczny musi charakteryzować się szybkością działania, łatwością obsługi czyli ergonomią oraz dokładnie odzwierciedlać model biznesu danej firmy.

- Mówi się, że system informatyczny jest tak dobry, na ile go znają i umieją się nim posługiwać jego użytkownicy...

- Jeżeli ktoś zapomni o procesie ciągłego doskonalenia pracowników może okazać się, że system choć jest dobry to nie przynosi oczekiwanych korzyści oraz nie podnosi wydajności pracy w organizacji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.