Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor KPMG: Firmy z sektora spożywczego są na celowniku funduszy

  • Autor: Paulina Bełżecka, Magda Brzózka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-02-2013, 20:03
Dyrektor KPMG: Firmy z sektora spożywczego są na celowniku funduszy
Piotr Grauer, dyrektor KPMG

- Z punkt widzenia funduszy branża spożywcza jest postrzegana jako względnie bezpieczna, acykliczna i obarczona małym ryzykiem niepowodzenia inwestycji - mówi Piotr Grauer, dyrektor KPMG, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Model biznesu spożywczego jest w miarę namacalny, przewidywalny, co jest łatwiejsze do zrozumienia dla funduszy. Dodatkowo jest to branża, w której można zidentyfikować obszary wzrostu. Z drugiej jednak strony, w branży spożywczej w Polsce nie ma aż tak wielu firm, które potrafiłyby jasno sformułować przewagi konkurencyjne. A musimy pamiętać, że fundusze chciałyby zainwestować w firmę, która będzie stanowić dobry przyczółek w danym segmencie i która ma określone przewagi konkurencyjne, pozwalające budować wartość i przy dalszym rozwoju rynku utrzymać tę przewagę - mówi Piotr Grauer.

Dodatkowo, branża spożywcza w Polsce jest zdominowana przez firmy będące w rękach prywatnych właścicieli. Daje to szereg możliwości akwizycyjnych dla funduszy, ze względu na choćby problemy z sukcesją w rodzinie właścicieli lub osiągnięciem przez firmę progu, za którym powinno nastąpić rozdzielenie funkcji zarządczych i właścicielskich.

- Jednak z drugiej strony procesy transakcyjne z udziałem prywatnych właścicieli są często trudniejsze i żmudne, niż w sytuacji, kiedy sprzedającym jest fundusz lub korporacja. Z tego względu coraz częściej prywatni sprzedający dostrzegają potrzebę skorzystania z usług wyspecjalizowanych doradców finansowych - twierdzi ekspert.

Z punktu widzenia poszczególnych segmentów interesujące są te wzrostowe. Dużym zainteresowaniem funduszy cieszą się w ostatnim czasie ciekawe firmy ze znaczącym udziałem marek private label, bo ten segment w ostatnich latach dynamicznie się w Polsce rozwijał i są przesłanki, że nadal będzie rosnąć.

Zdaniem eksperta na zainteresowanie funduszy mogą też liczyć firmy mające silną i wzrostową pozycję eksportową, który dynamicznie się zwiększa.

- Zamiast więc wskazywać konkretne segmenty rynku, raczej można mówić o cechach indywidualnych poszczególnych firm i ich przewagach konkurencyjnych, które pozwalają funduszowi wejść z jasną perspektywą wzrostu wartości. Myślę, że w prawie każdej branży rynku spożywczego można takie firmy znaleźć, niezależnie od tego, czy cała branża jest uważana za ciekawą - zaznacza dyrektor KPMG.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH