REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor montrada: Brak możliwości płacenia kartą oznacza dla sklepu utratę klientów

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-11-2013, 14:44
Dyrektor montrada: Brak możliwości płacenia kartą oznacza dla sklepu utratę klientów

Według badania przeprowadzonego przez Narodowy Bank Polski w pierwszej połowie 2013 roku, aż 63 proc. dorosłych Polaków ma karty płatnicze i chętnie z nich korzysta. W sklepach i punktach usługowych wciąż jednak dominują płatności gotówkowe, ponieważ ich właściciele obawiają się formalności i wysokich opłat za transakcje.

REKLAMA

Jak donoszą ostatnie raporty, pod koniec czerwca tego roku w sklepach oraz punktach usługowych funkcjonowało prawie 312 tys. terminali POS, które umożliwiają płatność kartami. Mimo obserwowanego wzrostu wciąż jedynie kilkanaście procent punktów handlowo-usługowych w Polsce ma terminal do akceptowania kart. Pod tym względem mocno odbiegamy od średniej europejskiej. Główne obawy właścicieli takich punktów to opłaty za przyjmowane transakcje, a tym samym brak rentowności obsługi płatności bezgotówkowych.

- W zakresie akceptowania płatności bezgotówkowych na mapie Polski jest wiele białych plam. Właśnie dlatego przygotowaliśmy ofertę dla małych i średnich przedsiębiorstw, która jest w pełni dostosowana do polskich warunków rynkowych i umożliwia przedsiębiorcom akceptowanie różnego typu płatności. Co ważne, nasz pakiet Firma z Kartą gwarantuje obniżkę prowizji po wprowadzeniu regulacji ustawowej zmniejszającej opłatę interchange - mówi Jarosław Archacki, dyrektor sprzedaży i rozwoju w firmie montrada.

Największą barierą powstrzymującą właścicieli przed instalacją w swoim sklepie terminala jest wysoka stawka interchange za przeprowadzane transakcje. Z tego powodu większość małych punktów handlowo - usługowych albo wcale nie przyjmuje płatności bezgotówkowych, albo przyjmuje je tylko od określonej kwoty np. 20 zł. W 2014 roku planowana jest obniżka stawki interchange. Pakiet Firma z Kartą oferuje prowizje dostosowane do możliwości małych firm, a ponadto gwarantuje obniżkę prowizji w momencie spadku stawki interchange.

- Brak możliwości płacenia kartą w danym punkcie często wiąże się dla właściciela z utratą klientów i stopniowym spadkiem obrotów. Z naszych statystyk wynika, że klienci dokonujący płatności kartą, są w stanie wydać więcej. Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na pakiet Firma z Kartą mogą sprawdzić opłacalność przyjmowania płatności bezgotówkowych. Oferujemy bowiem bezpłatny, 30-dniowy okres próbny - dodaje Archacki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH