Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor PFPŻ: Ograniczenie opłat pobieranych przez sieci znacznie poprawiłoby kondycję wielu przedsiębiorstw

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspożywczy.pl
  • Data: 10-07-2009, 10:47
Dyrektor PFPŻ: Ograniczenie opłat pobieranych przez sieci znacznie poprawiłoby kondycję wielu przedsiębiorstw

- Problemem nie są marże sklepów, ale opłaty, które przedsiębiorca musi zapłacić, chcąc wejść do sieci. Marża jest prywatną sprawą detalisty, który konkuruje na rynku z innymi podmiotami - uważa Andrzej Gantner, dyrektor Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Według dyrektora Gantnera, wszelkiego rodzaju opłaty, sięgające 20 proc. wartości sprzedaży, generują prawdziwe koszty firm. - Gdyby udało się zlikwidować lub ograniczyć to zjawisko, kondycja wielu przedsiębiorstw znacznie by się poprawiła. Obecnie właściciele firm wiedząc, że będą musieli zapłacić wspomniane 20 proc., szukają tych pieniędzy u dostawców. Gdyby opłat nie było, rolnicy dostaliby więcej - mówi.

Według dyrektora PFPŻ, rolnicy wcale nie zyskają na proponowanej regulacji. -Gdyby w całej UE wprowadzono stałe marże, poszkodowani i tak będą przetwórcy i rolnicy - uważa Andrzej Gantner. - Przyczyna jest prosta. Jeżeli hipermarket będzie miał niższą marżę, będzie chciał sprzedać więcej. Aby sprzedać więcej, będzie musiał obniżać ceny, jeżeli będzie chciał obniżyć ceny na półkach, będzie musiał obniżyć koszty zakupu towarów od dostawców i przetwórców. Koło się zamykaZdaniem Andrzeja Gantnera, regulowane marże wpłyną także na podniesienie poziomu opłat półkowych pobieranych przez sieci, które będą chciały zrekompensować sobie straty. Producent nie tylko będzie musiał obniżyć cenę, ale także dodatkowo zapłacić.

- Proponowałbym, aby pan minister przestał ingerować w wolny rynek, a zajął się np. terminowym regulowaniem należności przez sieci handlowe czy wspomnianym problemem tzw. opłat półkowych - dodaje dyrektor PFPŻ.

Według Andrzeja Gantnera, projekt ministerstwa wcale nie uderzy najmocniej w największe sieci handlowe, ale w małych detalistów, którzy ze względu na brak efektu skali mają dużo wyższe narzuty niż hipermarkety. - Po dwóch latach funkcjonowania takich przepisów zostaną na rynku tylko największe sieci - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (8)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Pan Poracha 20-07-2009, 19:08:
Dokladnie - to jaka marze naklada handlowiec jest jego indywidualna sprawa. Problemem sa dodatkowe "ukryte" koszty ale jakos producenci sami sie pchaja do sieci wiec to takie biadolenie po czym wszyscy leca wciskac sie do kolejnych marketow...
  • detalista 20-07-2009, 17:14:
Zabrać się za opłaty półkowe, marże to indywidualna sprawa każdego handlowca.
  • Witek 13-07-2009, 10:39:
REGULOWAĆ!!!

Zobacz wszystkie komentarze (8)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 081) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.