Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor PMT Marketing System: Kryzys można wykorzystać

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-12-2012, 16:10

Spowolnienie gospodarcze daje się wyraźnie we znaki również w branży FMCG. Firmy notują spadki sprzedaży i coraz uważniej analizują efektywność swojej działalności. Jednak kryzys może być także szansą na zwiększanie sprzedaży i zdobywanie nowych klientów - uważa Mirosław Kahl, dyrektora zarządzającego w PMT Marketing System.

- Ograniczona konsumpcja przekłada się na spadek obrotów i sprzedaży firm z tego sektora, a to powoduje, że przedsiębiorstwa zaczynają weryfikować prowadzone przez siebie procesy pod kątem ich efektywności. Jeżeli działanie prowadzone wewnątrz organizacji nie jest dość efektywne, firmy są bardziej skłonne do zlecenia go na zewnątrz - mówi dyrektor zarządzający w PMT Marketing System (Upright Group), spółce świadczącej usługi z zakresu marketingu, merchandisingu i wsparcia sprzedaży.

Zauważa on, że w ostatnich tygodniach można np. zaobserwować, że przedsiębiorstwa z branży FMCG zwracają większą uwagę na pracę swoich przedstawicieli handlowych. Jeśli kosztują oni firmę więcej niż wynosi generowana przez nich sprzedaż, niektóre przedsiębiorstwa decydują się na zmniejszenie liczby etatów i outsourcowanie tej usługi.

Natomiast przy zlecaniu określonych działań firmie zewnętrznej, głównym kryterium wyboru dostawcy usług jest obecnie cena. - Organizacje posiadają ustalone budżety, których muszą ściśle przestrzegać i w ich obrębie decydują się na usługi o najlepszej jakości, możliwej do uzyskania w danym przedziale cenowym. Widoczna jest również mniejsza skłonność do dopłacania, w celu uzyskania jeszcze wyższej jakości - tłumaczy Mirosław Kahl.

I dodaje, że na większą opłatę firmy decydują się tylko w przypadku, gdy zagwarantuje im ona znaczący wzrost sprawności i efektywności w realizacji procesu.

- Szansą dla wykonawców, którzy nie chcą lub nie mogą obniżać cen za świadczone przez siebie usługi, może być znalezienie odpowiednich rozwiązań, spełniających unikalne potrzeby klientów i takie dopasowanie oferty, które umożliwi uzyskanie warunków akceptowalnych dla obydwu stron - mówi dyrektor zarządzający w PMT Marketing System.

Jak podkreśla, ogólny wolumen sprzedaży całego rynku co prawda skurczył się, ale bieżąca sytuacja gospodarcza może być także szansą dla firm z branży FMCG na zdobycie nowych klientów.

- Występujące w poprzednich latach zawirowania w gospodarce pokazały, że pomimo trudniejszej sytuacji gospodarczej, część przedsiębiorstw skutecznie podejmuje działania związane ze zwiększaniem sprzedaży, a wykorzystuje w tym celu moment, w którym inne organizacje wycofują się - mówi Mirosław Kahl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH