Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor sieci Kaufland: Najtrudniej zapewnić obsadę pracowników w sprzedaży w dużych miastach

  • www.pulshr.pl
  • Autor: PulsHR
  • Data: 08-05-2017, 12:41
Dyrektor sieci Kaufland: Najtrudniej zapewnić obsadę pracowników w sprzedaży w dużych miastach
Małgorzata Ławnik, dyrektor pionu personalnego Kaufland Polska

- Nasze środowisko jest sfeminizowane, zwłaszcza w obszarze sprzedaży, jednak, jak pokazują nasze statystyki, wprowadzenie programu 500+ nie przełożyło się znacząco na współczynnik rotacji - mówi serwisowi PulsHr Małgorzata Ławnik, dyrektor pionu personalnego Kaufland Polska.

Kaufland zatrudnia blisko 17 tys. osób w Polsce. Planują państwo kolejne rekrutacje?

Małgorzata Ławnik, dyrektor pionu personalnego Kaufland Polska: - W związku ze stałym rozwojem naszej firmy planujemy w bieżącym roku budżetowym kilka nowych otwarć naszych sklepów, a tym samym zatrudnienie kadry na stanowiska związane ze sprzedażą. Dodatkowo rozbudowujemy nasze centra logistyczne i tu także planowany jest stały rozwój kadr na stanowiskach związanych m. in. z kompletowaniem dostaw. Na bieżąco poszukujemy także pracowników do naszej siedziby we Wrocławiu na stanowiska specjalistyczne oraz wyższego szczebla.

Mamy do czynienia z rynkiem pracownika - czy w branży handlowej jest to również odczuwalne?

My także zauważamy ten trend w gospodarce i staramy się radzić sobie z tą sytuacją poprzez wdrażanie różnych rozwiązań. Jednym z nich jest oferowanie wynagrodzeń wyższych niż mediana rynkowa. W tym celu cyklicznie zlecamy niezależnym firmom badawczym przegląd zarobków oferowanych przez rynek i w marcu każdego roku zwiększamy poziomy wynagrodzeń, zapewniając sobie tym samym konkurencyjność rynkową.

W marcu w naszej firmie zostały wprowadzone wysokie podwyżki dla niemal wszystkich pracowników, co zagwarantowało im w umowach cykliczny wzrost wynagrodzeń. Od 1 marca zarobki 95 proc. pracowników, zarówno na stanowiskach niekierowniczych, jak i kierowniczych, wzrosły średnio o 11 proc. Kaufland systematycznie zwiększa środki finansowe przeznaczane na podwyżki. W 2014 r. było to 12 mln zł, w 2015 r. - 27 mln zł, w 2016 r. - 44 mln zł, a w tym roku to aż 55 mln zł.

W którym regionie problemy rekrutacyjne są najbardziej odczuwalne?

Najtrudniej jest zapewnić obsadę pracowników w sprzedaży w dużych miastach, gdzie rynek pracy oferuje dużo większe możliwości zatrudnienia niż w mniejszych ośrodkach, aczkolwiek nie jest to problem, który spędza nam sen z powiek. Kilka lat temu postanowiliśmy wprowadzić dodatki do wynagrodzenia w wysokości 400 lub 500 zł brutto (w zależności od wielkości miasta), co w dużym stopniu ułatwia pokrycie bieżących potrzeb związanych z rekrutacją pracowników.

Więcej czytaj w serwisie PulsHR.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Pracownik Non foodu 03-02-2018, 22:43:
Niech Kaufland zrobi porządek z panem Kolonko który pracownikow ma za nic i Panią Gos której ciagle coś nie „heloł”.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.