Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dział IT bliżej biznesu dzięki ‘cloud computing'

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 25-07-2011, 14:34

Do 2020 r., jak prognozuje IDC, aż 33 proc. informacji będzie przechodzić przez cyfrową „chmurę". To oznacza nie tylko możliwość podniesienia wydajności pracowników, ale też nowe wyzwania przed menedżerami IT, zwłaszcza z sektora małych i średnich firm.

Choć od dłuższego czasu eksperci zachęcają do ściślejszej współpracy menedżerów IT z pozostałymi działami w firmie i tworzenia tym samym spójnych strategii biznesowych i informatycznych, to dopiero teraz dzięki popularyzacji rozwiązań opartych o koncepcję „cloud computing" integracja obu światów staje się faktem. „Rozwiązania ‘chmurowe' umożliwiają wszakże nie tylko radykalną redukcją kosztów utrzymania infrastruktury IT, ale też skuteczniejszy przepływ dokumentów, większą wydajność pracowników oraz rozszerzenie kompetencji menedżerów IT na obszar „miękkiego" zarządzania zasobami ludzkimi.

„Modelowym przykładem jest technologia ePrint, która umożliwia generowanie na urządzeniach drukujących HP dowolne dokumenty bezpośrednio ze smartfonów czy tabletów z dostępem do poczty email1. Tego typu dokument zaraz po wysłaniu trafia do „chmury", gdzie zostaje przekształcony na język zrozumiały dla drukarki. Dzięki temu pracownicy i menedżerowie mogą komunikować się w oparciu o drukowane słowo w czasie rzeczywistym, i to niezależnie od tego, gdzie w danej chwili przebywają", wyjaśnia Robert Sekuła, Kierownik Grupy Produktów dla Biznesu w HP IPG.

Korzyści z wykorzystania koncepcji ‘cloud computing' w technologii przetwarzania obrazu i druku HP jest więcej. O ile do niedawna integralną częścią rozwoju firmy, było kapitałochłonne rozbudowywanie struktur w terenie, o tyle dziś, na skutek niedawnego kryzysu, alternatywą zwłaszcza w sektorze małych i średnich firm, które rzadko posiadają nadmierną nadwyżkę budżetową, jest wyposażanie pracowników w narzędzia, które zapewnią im większą mobilność, a pracodawcom - dodatkową konkurencyjność. To globalny trend. Jak szacuje Forrester Research, w ciągu kilku lat aż 85 proc. pracowników na całym świecie będzie pracować zdalnie2. Jednocześnie, zdaniem ekspertów Ovum Global Telecoms Analyzer, liczba mobilnych połączeń telefonicznych zwiększy się z 5,3 miliarda w 2010 r. do 7,2 miliarda w 2014 r. 3, zaś odsetek osób generujących wydruki z Internetu już dziś przekracza 30 proc.

„W Polsce, owszem, dynamika zmian może być mniejsza, ale kierunek, w jakim ewoluuje model biznesowy, jest identyczny. Szefowie wyposażają pracowników w urządzenia mobilne, a swoje biura w urządzenie drukujące HP z funkcją ePrint. Tym chętniej, że nasza oferta jest zróżnicowana i dostosowana do różnych potrzeb biznesowych", wyjaśnia Robert Sekuła.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.