Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dzieci chłoną przekazy reklamowe

  • Autor: PAP
  • Data: 10-05-2015, 10:50

Jak donosi PAP, już od września Rada Reklamy planuje uczyć dzieci, jak rozpoznać komercyjne przekazy reklamowe i nie dać się wprowadzić w błąd. Przeprowadzane badania wskazują, że współczesne dzieci, dla których telewizja, komputer, tablet i smartfon to stałe elementy codzienności, chłoną reklamy niemal od rana do wieczora.

- Chcemy w tym roku wystartować z pilotażem polskiej wersji programu Media Smart, który edukuje dzieci w zakresie odbioru komercyjnych przekazów reklamowych. Chodzi o to, żeby nauczyły się identyfikować i oceniać te przekazy. Szczególną uwagę poświęca on mediom elektronicznym, obejmując tak ważne kwestie jak marketing wirusowy czy nowe formy reklamy w mediach społecznościowych i na blogach - powiedział PAP Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Rady Reklamy, która jest organizacją odpowiadającą za system samoregulacji branży reklamowej.

Media Smart jest programem opracowanym w Wielkiej Brytanii, prowadzonym obecnie również w kilku innych krajach europejskich: m.in. w Niemczech, Szwecji, Holandii, Finlandii oraz na Węgrzech. W sumie w ramach programu przeszkolono już ponad 3 miliony dzieci. Media Smart, przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych w wieku 6-11 lat, edukuje poprzez zabawę. Uczniowie poznają m.in. tajniki konstruowania reklam, zmieniając się w ich twórców, dowiadują się, w których miejscach znaleźć można przekazy marketingowe i jak je interpretować.

Konrad Drozdowski poinformował również o wprowadzeniu przez Radę Reklamy programu edukacyjnego, który jest skierowany do studentów szkół wyższych w Polsce. Program ma za zadanie wyczulić przyszłych pracowników branży reklamowej na etyczne aspekty tworzenia reklam, w tym również tych skierowanych do dzieci. - Jesteśmy przekonani, że edukacja jest najlepszą metodą podnoszenia standardów komunikacji marketingowej - mówi Drozdowski.

Z badań przeprowadzonych w zeszłym roku wśród 2 tys. 800 dzieci w wieku 6-13 lat i ich rodziców z sześciu europejskich krajów - Belgii, Niemiec, Danii, Holandii, Polski i Szwecji przez firmę Viacom International Media Networks wynika, że dzieci nieustannie wystawione są na przekazy reklamowe. Tę grupę wiekową określono jako pierwsze pokolenie tzw. "digital natives", czyli użytkowników, dla których telewizja, komputer, tablet i smartfon są stałymi elementami codzienności. Według badań w ciągu tygodnia dzieci spędzają średnio 210 minut dziennie korzystając z urządzeń ekranowych, a w weekendy nawet 4 godziny. Najdłużej korzystają z telewizora (88 minut), następnie z komputera lub laptopa (57 minut), tabletu (53 minuty) i smartfona (40 minut).

Dzieci chłoną też przekazy reklamowe ze wszystkich tych mediów. We wnioskach z badań napisano, że "reklama jest nie tylko stałym elementem konsumpcji mediów przez +digital natives+, jest również często inspiracją do rodzinnych dyskusji. Reklamy wpływają na rodzinne decyzje zakupowe we wszystkich sektorach". Ponadto, "dzieci są otwarte na reklamy - 37 proc. z nich deklaruje, że okazjonalnie sprawdza reklamy online".

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH